Linia ferata cu ecartament larg din Portul Galati a fost redeschisa in aceasta dimineata, dupa 22 de ani. Lucrarile realizate de CFR Infrastructura in regie proprie au inceput pe data de 6 iunie si au fost finalizate cu aproape o luna mai devreme decat termenul estimat.
“Din acest moment trenurile de marfa care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descarca cerealele direct in Portul Galati, fara a mai avea nevoie de transbordare la frontiera. Cerealele care vor ajunge astfel rapid in Portul Galati pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate in silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Obiectivul lucrarilor este readucerea in parametrii de functionare a liniei de cale larga, in lungime de 3,58 km.
Lucrarile au durat 30 de zile, intre 6 iunie 2022 si 6 iulie 2022. Termenul initial de executie era de 60 de zile.
Pentru repunerea in functiune a acestei linii de cale ferata cu ecartament larg, CFR Infrastructura a executat o serie lucrari specifice:
-inlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m
-inlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale si pe linia incalecata
-inlocuirea a 5,382 de tone de materialul marunt de prindere
-completarea prismei cu 385 de tone de piatra sparta
-executarea burajelor tehnologice
SRCF Galati a redeschis astazi, la ora 08.00, linia de cale ferata, cu ecartament larg, 706 J Galati Larga Ana – Galati Bazin – Galati Marfuri – Port Docuri.
”Redeschiderea acestei linii feroviare cu ecartament larg, in lungime totala de 3,58 km, va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfa, atat prin cresterea traficului pe teritoriul Romaniei, dar si a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct in Portul Galati, pe la granita cu Republica Moldova (CFM)”, anunta, la randul sau, CFR.
Avantajele redeschiderii liniei cu ecatament larg:
- reluarea, dupa 22 de ani, a transportului de marfa prin punctul feroviar de frontiera cu Republica Moldova (CFM)
- trenurile incarcate cu cereale din Ucraina (via Republica Moldova) ajung acum direct in Portul Galati
- vagoanele cu cereale sunt preluate din grupa Galati Larga Ana (A) direct de un operator de marfa, pana in Siloz
- silozul are capacitate de depozitare de 25.000 de tone
Lucrari executate:
►lucrari de defrisare pe 3580 metri cale,
►inlocuirea a 780 bucati traverse din lemn speciale de 2,80 m
►inlocuirea a 246 bucati de traverse din lemn speciale (aparate de cale/linia incalecata)
►inlocuirea materialului marunt de prindere – 5,382 tone
►completarea prismei de piatra sparta – 385 tone
►executarea burajelor tehnologice
SRCF Galati, in regie proprie, cu personal feroviar din sectiile: L1 Galati, L3 Buzau, L4 Focsani, L2 Braila, L5 Targu Ocna si SRLU Buzau
”Continuam lucrarile de reparatii la linia CF Galati Marfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km) – ecartament normal, incepute pe 4 iulie 2022”, anunta CFR.