MINISTERUL TRANSPORTURILOR PREGATESTE ACHIZITIA CELOR 40 DE TRENURI CU HIDROGEN – Trenurile vor circula pe rutele reabilitate

Ministerul Transporturilor pregateste caietul de sarcini pentru a putea achizitiona 40 de trenuri cu hidrogen, cu tot cu partea de mentenanta. Trenurile cu hidrogen vor circula pe rutele reabilitate, modernizate sau reinnoite, a declarat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Ionut Savoiu, in cadrul emisiunii ”Lumea Infrastructurii”, la ETNO TV.

Trebuie sa decarbonizam transportul feroviar. Va fi o perioada in care vor trebui retrase locomotivele diesel si actiunea va fi electrica. Trenul cu hidrogen va merge la Pitesti, asta e vestea buna. Deja se lucreaza la caietul de sarcini, la consultarea publica pentru achizitia trenului cu hidrogen. Tot din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR). In momentul de fata s-a semnat contractul pentru 40 de rame de lung parcurs pentru 30 de orase mari, resedinte de judet si municipii care vor avea trenuri noi, care vor avea o cadenta si un confort sporit calatorilor”, a declarat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Ionut Savoiu, in cadrul emisiunii ”Lumea Infrastructurii”, la ETNO TV.

In prezent, cu viteza sporita se poate circula spre Constanta si spre Brasov. Astfel, trenurile cu hidrogen vor fi utilizate mai intai pe rutele reabilitate.

Pe masura ce intra rutele reabilitate in circulatie, trenurile vor veni. Ca este o livrare de vreo trei ani. Important de tinut minte este ca, fata de vechea achizitie, cand s-au achizitionat doar trenuri, ca sa fie ieftine, nu au achizitionat partea de mentenanta. Aceste proiecte au si mentenanta inclusa. Iar la trenul cu hidrogen, deoarece tehnologia nu este inca stabila, am pus riscul achizitiei combustibilului tot pe cel care livreaza trenul, in asa fel incat realizarea statiei de incarcare si combustibilul pe 30 de ani sa fie asigurat de furnizor”, a explicat Savoiu.

Plata se va face in urmatorii 30 de ani.

Emisiunea poate fi urmarita aici:

Articolul precedentGRINDEANU, PREOCUPAT DE PROIECTUL FAST DANUBE – ”Dunarea trebuie sa fie navigabila pe tot parcursul anului”
Articolul următorARADUL CERE ALTE VARIANTE PENTRU DRUMUL EXPRES ARAD-ORADEA – Proiectul de 1,38 miliarde de euro trebuie sa tina cont de investitiile din zona Sofronea-Curtici

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.