FACILITATI PENTRU TRANSPORTUL SPRE SI DINSPRE UCRAINA – Navele cu pavilion ucrainean beneficiaza de acces rapid in porturile romanesti

Romania are acum un rol extrem de important pentru fluxul de marfuri spre si dinspre Ucraina sau Republica Moldova si implicit pentru economia celor doua tari. De la inceputul invaziei ruse in Ucraina, infrastructura romaneasca, portuara, feroviara, rutiera sau aeriana ofera cai vitale de transport pentru tranzitul bunurilor si materiilor prime necesare, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

In cadrul videoconferintei de astazi cu Adina Valean, comisarul european pentru Transporturi, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, si omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spinu, am luat in discutie solutiile pe care Romania le ofera in aceste momente”, spune Grindeanu.

Acesta a subliniat implicarea Romaniei prin suplimentarea constanta a transportului feroviar de marfa si asigurarea transpunerii si transbordarea vagoanelor, precum si circulatia continua si cu prioritate a acestora.

Liberalizarea transportului rutier de marfuri pentru Republica Moldova si Ucraina pentru toate categoriile de marfuri (direct, tranzit, tara terta) reprezinta o alta varianta pe care o oferim. Cresterea capacitatii de operare a Portului Constanta reprezinta un sprijin major pentru fluxurile de marfuri care vin dinspre Ucraina, prin Republica Moldova. Tranzitul facil al produselor agricole pe coridorul Siret-Constanta reprezinta un alt ajutor pe care il oferim in aceste momente atat Ucrainei, cat si Republicii Moldova”, afirma ministrul.

De asemenea, navele cu pavilion ucrainean beneficiaza de acces rapid in porturile romanesti.

Marfurile care au destinatia Ucraina, in special containerele, sunt primite si descarcate in porturile romanesti, iar pentru transferul acestora este pusa la dispozitie inclusiv o linie de containere pe relatia Constanta – Giurgiulesti (Republica Moldova), precizeaza ministrul.

Urmeaza sa fie implementata o harta interactiva pe teritoriul Romaniei destinata transportatorilor de marfa.

Ne coordonam eforturile la nivel european si sustinem propunerea de autorizare a Comisiei Europene de a negocia acordurile rutiere de transport de marfuri UE-Ucraina si UE-Republica Moldova pe toata perioada crizei”, mai spune oficialul.

Acesta s-a pronuntat pentru includerea in coridorului TEN-T Marea Baltica-Marea Neagra-Marea Egee a sectiunilor rutiere si feroviare TEN-T, de pe teritoriul Romaniei, care asigura conexiunea cu Ucraina si Republica Moldova:

– Pe axa nord-sud: Siret- Suceava – Pascani- Bacau- Buzau- Ploiesti- Bucuresti care trebuie conectata cu portul Constanta;

– Pe axa est-vest: Pascani-Iasi-Ungheni.

Mai mult, la sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Grindeanu a purtat discutii in contextul regional tensionat, cu Adina Valean, Comisar european pentru Transportur, cu Mustafa Nayyem, ministrul adjunct al infrastructurii din Ucraina si cu Andrei Spinu, viceprim-ministru, ministrul infrastructurii si dezvoltarii regionale din Republica Moldova.

Am subliniat atentia pe care o acordam gestionarii efectelor umanitare si economice ale conflictului din Ucraina. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania a luat inca de la inceput masuri pentru asigurarea cat mai eficienta a transportului refugiatilor din Ucraina. In ceea ce priveste transportul de marfuri am luat masuri pentru facilitarea fluxurilor redirectionate din Ucraina catre Romania si Republica Moldova in acest context”, a adaugat el.

A fost realizata liberalizarea transportului rutier de marfuri intre Romania, Ucraina si Republica Moldova pentru toate categoriile de marfuri (direct, tranzit, terta tara).

In ceea ce priveste Ucraina, a fost realizata liberalizarea transportului rutier bilateral si in tranzit de marfa, in prima etapa pana la 1 iulie 2022.

Este in curs de reabilitare in urmatoarele 100 zile o linie de cale ferata de 5 km cu ecartament largit in portul Galati pentru facilitarea accesului direct al trenurilor ucrainene si moldovene si scurtarea timpului de transbordare a marfurilor.

Prin intermediul taskforce-ului la nivelul Guvernului si la nivelul ministerului suntem pregatiti sa sprijinim in continuare cu solutii omologii ucraineni si moldoveni, inclusiv pentru asigurarea serviciilor de transport, subiect care preocupa in mod deosebit si Romania. In discutiile bilaterale cu doamna Adina Valean, Comisar european pentru Transporturi, am mai discutat despre masurile actuale dar si viitoare, luate cu sprijinul Comisiei Europene, pentru eficientizarea implementarii proiectelor de infrastructura de transport, cresterea capacitatii administrative si a gradului de absorbtie a fondurilor europene”, afirma ministrul Transporturilor.

Articolul precedentINDICATORII CELUI MAI MARE PROIECT FINANTAT PRIN PNRR AU FOST APROBATI – Autostrada Bacau-Pascani, de 77,3 km, va costa 6,2 miliarde de lei, fara TVA
Articolul următorPORTUL BRAILA, MODERNIZAT CU FONDURI EUROPENE – Printr-o investitie de peste 26 de milioane de euro se va dezvolta intreaga infrastructura a zonei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.