CFR MARFA RAMANE PE PIEDERI – Compania aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor estimeaza un rezultat negativ de 412 milioane lei in 2022. CFR Marfa are plati restante de 1,88 miliarde lei

CFR Marfa nu revine deloc pe linia de plutire. Compania estimeaza pierderi, pentru anul 2022, in valoare de 412.036.000 lei, in crestere cu 28,09% fata de cel preliminat/realizat la data de 31 decembrie 2021, arata un proiect Hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2022 al societatii si consultat deLumea Infrastructurii”.

Veniturile totale pentru anul 2022 au fost stabilite la 540.071.000 lei, la nivelul celor realizate preliminat pe anul 2021.

In structura, veniturile de exploatare, care reprezinta 99,69% din veniturile totale, au fost estimate in suma de 538.403.000lei, la nivelul preliminat a se realiza in anul 2021.

In anul 2022, cifra de afaceri in valoare de 510.194.000 lei a fost estimata in crestere cu 0,07% fata de cea realizata preliminat in anul 2021, pe fondul estimarii veniturilor din servicii prestate in crestere cu 0,04% fata de anul 2021.

In anul 2022, se estimeaza mentinerea ponderii aferente transporturilor de sare si produse petroliere, totodata se estimeaza cresteri ale transportului de cereale si seminte, cu o pondere de circa 6% in totalul marfurilor transportate.

Se estimeaza si mentinerea traficului intermodal (UTI) in anul 2022, in conditiile in care, va creste treptat cererea de cumparare iar uzinele reparatoare vor ajunge treptat la capacitatea de productie si livrare.

Se estimeaza ca in anul 2022, veniturile din prestatiile de transport se vor mentine la acelasi nivel cu cele din anul 2021.

Cheltuielile totale, pentru anul 2022, au fost estimate la valoarea de 952.107.000 lei, mai mari cu 10,48% decat cheltuielile totale preliminate/realizate in anul 2021.

Cheltuielile cu personalul, in valoare de 260.070.000 lei, au fost previzionate in scadere cu 2,95% fata de cele preliminate/realizate la data de 31 decembrie 2021.

Cheltuielile de natura salariala in valoare de 247.822.000 lei au fost estimate in crestere cu 2,30% fata de nivelul planificat in bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.705/2021, respectiv de la 242.259.000 lei (anul 2021) la 247.822.000 lei (anul 2022) si cu 1,47% fata de cele preliminate/realizate in anul 2021, respectiv de la 244.227.000 lei (anul 2021) la 247.822.000 lei (anul 2022), cu respectarea prevederilor art.48 alin.(1) lit. a) si b), coroborat cu alin.(3) din Legea bugetului de stat pe anul 2022- legea nr.317/2021.

Valoarea cheltuielilor de natura salariala preliminate/realizate in anul 2021, in suma de 244.227.000 lei, depaseste nivelul celei aprobata prin bugetul de venituri si cheltuieli al anului 2021, prin HG nr. 705/2021, in valoare de 242.259.000 lei.

Sursele de finantare a investitiilor, programate pentru anul 2022, in valoare de 290.714.000 lei, au fost estimate in crestere cu 3,34% fata de cele preliminate/realizate in anul 2021.

Numarul de personal, programat la finele anului 2022 de 3.414 salariati, a fost estimat la nivelul celui aprobat in bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr. 705/2021.

Castigul mediu lunar pe salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala, calculat conform legii anuale a bugetului de stat in anul 2022, va creste cu 6,15%, respectiv de la 5.181,74 lei/persoana (anul 2021) la 5.500,29 lei/persoana (anul 2022).

Creantele restante ale anului 2022, au fost estimate in valoare de 414.730.000 lei, in scadere cu 1,77% fata de valoarea preliminata/realizata a anului 2021.

Platile restante, in anul 2022, au fost programate in valoare de 1.883.665.000 lei, in scadere cu 44,62% fata de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2021.

In anul 2022, s-a estimat diminuarea datoriei restante, reprezentand ajutor de stat in valoare de 4.144.404.000 lei.

Suma de 4.144.404.000 lei este compusa din:

– 1.950.597.000 lei – ajutor de stat, datorat Ministerului Finantelor;

– 2.193.807.000 lei, ajutor de stat si datorii comerciale catre Compania Nationala „CFR”.

Articolul precedentBATAIE PE CONTRACT DE 3,91 MILIARDE LEI LA CFR – 11 oferte pentru modernizarea sectiunilor Timisoara-Ronat Triaj si Ronat Triaj-Arad
Articolul următorCENTURA SANMARTIN PRIMESTE UNDA VERDE DE LA GUVERN – Drumul de 5,7 kilometri costa 44 milioane euro si ar putea fi gata la finalul anului viitor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.