CEA MAI ASTEPTATATA AUTOSTRADA DIN ROMANIA VA FI GATA PE BUCATI – Stadiul tronsonului Sibiu – Boita a ajuns la 60%

Stadiul tronsonului Sibiu – Boita, de 13 km, din cea mai asteptata autostrada din Romania (Sibiu-Pitesti), a ajuns la 60%. Chiar daca temperaturile sunt scazute, aici se lucreaza constant, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Mai mult, la viaductul de la Talmacel, cea mai spectaculoasa lucrare de pe traseu, se toarna non stop placa de suprabetonare.

Constructori seriosi! Santierul Sectiunii 1 Sibiu – Pitesti (Sibiu – Boita): 13 km. Lucrarile avanseaza in ritm constant chiar daca temperaturile sunt scazute. La viaductul de la Talmacel se toarna non stop placa de suprabetonare. Progresul fizic in santier a ajuns la 60%. Termenul contractual de finalizare este 2023„, afirma ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Constructor este compania austriaca Porr Construct, contractul avand ovaloare de 613 milioane lei (circa 127 milioane euro). In noiembrie 2021 a avut loc un pas important pe santierul celei mai asteptate autostrazi din Romania, cand constructorul PORR a inceput asfaltarile pe acest lot intre Sibiu si Boita.

De altfel, daca lucrarile inainteaza ca pana acum, acest prim lot al Autostrazii A1 Sibiu – Pitesti ar putea fi deschis circulatiei pana la sfarsitul acestui an, inainte de termenul contractual, aprilie 2023.

Viaductul peste Talmacel este cea mai spectaculoasa lucrare de pe traseu, acesta fiind lung de 650 de metri. Inaltimea picioarelor este de pana la 30 de metri. Acest pod casetat si executat in consola, cu 8 deschideri si este construit dupa cele mai noi standarde in domeniu.

Tronsonul Sibiu-Boita va avea: trei viaducte, doua noduri rutiere, 22 de pasaje, patru poduri si 27 de podete, plus doua spatii de servicii.

Traseul autostrazii incepe din zona localitatii Selimbar, la intersectia cu Centura Sibiului.

Pe cei 13,17 km ai Lotului I, Sibiu – Boita, vor fi realizate:

– 3 viaducte

– 2 noduri rutiere, respectiv Sibiu si Boita (amenajare bretea si intersectie cu DN7)

– 22 de pasaje (un pasaj superior si 21 inferioare)

– 4 poduri si 27 de podete

– 2 spatii de servicii

Lucrarile au fost contractate in 2019 cu firma Porr pentru circa 127 de milioane de euro. Ordinul de incepere a fost emis pe 30 martie 2020, dupa ce a trecut perioada de proiectare.

Termenul de executie este de 3 ani: 12 luni proiectare si 36 luni executie.

Articolul precedentPRODUCATORII AUTO SCUMPESC MASINILE – Sectorul auto, afectat grav de criza de semiconductori
Articolul următorMINISTERUL TRANSPORTURILOR A PUS GAND RAU SOFERILOR FARA ROVINIETA – Amenzile pentru lipsa rovinietei cresc si de cate cinci ori

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.