Tarom, transportatorul aerian national, organizeaza o licitatie deschisa pentru a achizitiona servicii de asigurare a personalului.
„Obiectul achizitiei: servicii de asigurare a personalului Companiei TAROM, dupa cum urmeaza: Lotul 1 – Asigurari specifice pentru personalul care intra sub incidenta legilor speciale; Lotul 2 – Asigurare de sanatate pentru toti salariatii„, arata un anunt publicat pe site-ul companiei.
Acesta nu are specificata o valoare anume a licitatiei. Insa criteriul de desemnare a ofertei castigatoare va fi pretul cel mai scazut, dupa cum se mentioneaza in anunt.
Durata contractului de achizitie va fi de 12 luni,incepand cu data de 1 septembrie 2021 sau o data ulterioara in functie de momentul atribuirii contractelor de achizitie.
De asemenea, nu se accepta subcontractanti, insa asiguratorul are dreptul de a desemna un unic prestator de servicii imputernicit si nominalizat de asigurator sa instrumenteze daunele intervenite pe durata contractului.
Sunt acceptate ofertele comune.
Documentatia de achizitie se poate obtine la solicitarea scrisa a oricarei companii interesate.
Data si ora limita pentru depunerea ofertelor este 20 august 2021, ora 09:30.
Modul de depunere a ofertelor: pe e-mail la adresele specificate in documentatia de achizitie.
Situatia financiara a companiei Tarom s-a deteriorat constant in perioada 2016-2020, atat la nivelul rezultatului din exploatare, cat si la nivelul fluxului de numerar.
Tarom estimeaza pierderi de 230,13 milioane lei in acest an, la jumatate fata de cele raportate in anul 2020, de 431,3 milioane lei. Veniturile totale preconizate pentru acest an sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble fata de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul in care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul in care fluxurile de numerar devin pozitive.
De asemenea, Comisia Europeana a anuntat la inceputul lunii iulie ca deschide o investigatie aprofundata cu privire la masurile de sprijin in valoare de 190 de milioane euro acordate de Romania companiei Tarom. Comisia are indoieli ca banii primiti de companie au fost folositi in conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat.
Prin planul de restructurare al companiei de stat a fost stabilit un pachet de masuri pentru rationalizarea operatiunilor Tarom, reinnoirea flotei vechi a companiei si reducerea costurilor. Romania vrea sa dea o finantare publica de aproximativ 190 de milioane euro pentru restructurarea Tarom, sub forma unei injectii de capital, a unei subventii si a eliminarii din bilant a datoriilor corespunzatoare valorii ajutorului pentru salvare (aproximativ 36,7 milioane euro) si a dobanzii aferente.
Comisia Europeana are indoieli cu privire la faptul ca planul de restructurare si ajutorul pentru sprijinirea acestuia indeplinesc conditiile prevazute in orientari. Investigatia aprofundata a Comisiei Europene va examina in special daca planul de restructurare propus este adecvat pentru rezolvarea dificultatilor companiei Tarom si pentru restabilirea viabilitatii pe termen lung a acesteia intr-un interval de timp rezonabil, fara sa i se acorde in continuare ajutor de stat.
Dificultatile financiare prin care trece compania Tarom sunt sporite si de necesitatea absoluta a modernizarii flotei. Aceasta, datorita vechimii si gradului de uzura, genereaza cheltuieli de intretinere semnificative, nefiind eficienta nici din punct de vedere al consumului de combustibil, nici din punct de vedere al emisiilor, acestea antrenand cheltuieli suplimentare legate de achizitionarea de certificate de CO2.