Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a emis Ordinul de incepere pentru etapa de proiectare a lotului 2B Grinties-Pipirig, cel mai dificil tronson al „Autostrazii Unirii” (A8).
Contractul cu o valoare de 5,97 miliarde lei pentru construirea acestui lot a fost semnat la sfarsitul lunii octombrie si are o durata de realizare de 54 de luni, data de incepere fiind stabilita pentru 30 martie 2026, astfel incat lucrarile sa demareze din 2027 si sa respecte termenele prevazute in Legea Autostrazii A8.
Potrivit CNIR, lotul cu o lungime de 31,5 kilometri, care se desfasoara in judetul Neamt este un proiect de o complexitate tehnica ridicata, incluzand numeroase structuri :
• 16 tuneluri (cel mai lung avand 940 metri);
• 60 de poduri si viaducte, doua dintre acestea cu peste 1000 metri lungime
(cel mai lung pod este cel peste raul Bistrita :1275 metri);
• aproximativ 20 de kilometri este lungimea pasajelor si a tunelurilor, reprezentand aproape 70 % din lungimea intregului lot.
Pentru conexiunea cu lotul 2A Ditrau-Grinties, aflat acum in etapa de proiectare, a fost prevazut un nod rutier langa Tulghes, iar la est, pentru conexiunea cu Lotul 2C Pipirig-Vanatori Neamt (Leghin), o descarcare provizorie, asigurand, astfel, functionarea independenta.






