METROREX ASIGURA LEGATURA RETELEI DE METROU CU AEROPORTUL OTOPENI – A fost semnat contractul de 1,6 miliarde lei pentru realizarea lucrarilor de arhitectura, cale de rulare, dar si instalarea sistemelor electromecanice si de curenti slabi la Magistrala 6 1 Mai-Otopeni

Pas important pentru proiectul Magistralei 6. Metrorex a semnat miercuri, 26 martie 2025, contractul ce are ca obiect „Legatura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coanda (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Pachet 2: Proiectare şi execuţie lucrari de arhitectura, cale de rulare, instalatii electromecanice si de curenti slabi”.

Potrivit precizarilor oferite de compania de metrou, contractul a fost semnat intre Metrorex si Asocierea SOMET S.A., SALCEF S.p.A., THEDA MAR DESIGN S.R.L., TIAB S.A., UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT S.A., ALTIMATE S.A.. La momentul semnarii contractului a fost prezenta si Secretarul General din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Mariana Ionita.

Contractul a fost atribuit prin procedura de licitatie deschisa, in SEAP, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – pret”, valoarea totala a contractului fiind de 1.667.516.058,64 lei, fara TVA.

Fondurile pentru acest contract au fost asigure din Bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor: „Sursele de finantare ale contractului sunt asigurate din fonduri de la Bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii”, precizeaza Metrorex.

Mariana Miclaus: „Proiectul va raspunde uneia dintre cele mai importante nevoi ale cetatenilor: conectivitatea intre cea mai importanta poarta feroviara, gara Bucuresti Nord, si cel mai important aeroport din tara, Aeroportul International Henri Coanda”

Directorul general al Metrorex a declarat cu acest prilej ca odata cu semnare acestui contract se vor demara lucrarile de arhitectura, cale de rulare si instalarea sistemelor electromecanice si de curenti slabi, exprimandu-si speranta ca lucrarile vor fi finalizate la standardele de calitate si in termenele stabilite:

Semnarea acestui contract reprezinta un pas important in dezvoltarea unei retele de metrou moderne si eficiente. Proiectul „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”, va raspunde uneia dintre cele mai importante nevoi ale cetatenilor: conectivitatea intre cea mai importanta poarta feroviara, gara Bucuresti Nord, si cel mai important aeroport din tara, Aeroportul International Henri Coanda.

In cadrul acestui contract, cu un impact direct asupra confortului si eficientei transportului public din zona Bucuresti-Ilfov, vor fi realizate lucrari de arhitectura, cale de rulare, dar si instalarea sistemelor electromecanice si de curenti slabi. Proiectul Magistrala 6 este un proiect complex, ce va inlesni deplasarea a mii de calatori, reducând semnificativ timpii de calatorie si contribuind la diminuarea congestionarii traficului rutier. De asemenea, acest proiect este o dovada clara a angajamentului Metrorex pentru dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport, cu scopul de a oferi cetatenilor un sistem mai rapid, mai sigur, eficient si ecologic.

Imi exprim si de aceasta data increderea ca aceasta colaborare intre autoritati, constructori, parteneri si angajatii metroului va aduce rezultate foarte bune, iar lucrarile vor fi finalizate la standardele de calitate si in termenele stabilite.”, a declarat la semnarea contractului Mariana Miclaus, director general Metrorex.

Asocierea SOMET S.A., SALCEF S.p.A., THEDA MAR DESIGN S.R.L., TIAB S.A., UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT S.A., ALTIMATE S.A. are la dispozitie 44 de luni pentru executia proiectului, in cadrul contractului urmand sa fie efectuate activitatile de proiectare, executie, avizare si activitatile conexe, conform legislatiei in vigoare. 

Articolul precedentS-A FORAT PRIMUL PILOT PE LOTUL 1 AL A0 NORD – Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement a inceput lucrarile de forare a primului pilot din cei 300 piloti aferenti pasajului de 650 metri peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea
Articolul următorTRENURILE EUROPEI, LEGATE CU 39 DE STATII – Starline isi propune conectarea statelor europene cu linii de tren de mare viteza care sa circule cu 300-400 km/h, asemenea trenurilor chineze. Este prevazuta statie si la Bucuresti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.