270 de kilometri de autostrada si drum expres in licitatii de 38 de miliarde lei, in primele 10 luni de mandat. Astfel isi incepe Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) bilantul dupa primele 10 luni de functionare la capacitate maxima. Potrivit precizarilor CNIR, cu actuala conducere a Companiei au fost demarate 7 licitatii pentru construirea a 270 de kilometri de autostrada si drum expres, a caror valoare totala este estimata la 38 miliarde lei (circa 7,6 miliarde euro).
De la inceputul activitatii CNIR, in primele 10 luni de mandat (aprilie 2024- ianuarie 2025), conducerea executiva a Companiei a demarat proiecte de autostrazi si drumuri expres atat de necesare si asteptate.
Concret, au fost lansate 7 licitatii pentru construirea a 270 de kilometri de drumuri de mare viteza, contracte estimate la 38 de miliarde lei (aprox. 7,6 miliarde Euro)”, precizeaza CNIR.
Totodata, Compania Nationala de Investitii Rutiere puncteaza ca are in derulare in total 12 licitatii pentru proiectarea si executie, dar si pentru supervizarea lucrarilor, ori realizarea studiului de fezabilitate ,,Drum de mare viteza Bucuresti-Giurgiu”, precum si un contract pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrazii A 13 Brasov-Bacau.
„Astfel, pe langa aprobarea primului Buget al Companiei, avem in derulare, in diferite etape urmatoarele:
–7 licitatii publicate in SEAP pentru proiectarea si executia a 270 de kilometri de autostrada si drum expres (5 loturi, cu o lungime de 143 de kilometri pe Autostrada ,,Unirii”-A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni, in procedura de depunere sau evaluare oferte.). Celor cinci loturi de pe A 8 li se adauga contractele pentru construirea Drumurilor Expres Focsani-Braila, respectiv Bacau-Piatra Neamt.
–5 licitatii publicate pentru supervizarea lucrarilor de proiectare si executie pentru patru loturi ale Autostrazii Unirii -A8, respectiv supervizarea pentru Drumul Expres Focsani-Braila (valoare de peste 300 milioane lei).
-Licitatia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate ,,Drum de mare viteza Bucuresti-Giurgiu”.
–Contractul in derulare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrazii A 13 Brasov-Bacau.
Pe langa proiectele proprii ale CNIR, unele obiective au fost preluate de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, mai ales cele concentrate in zona Moldovei, proiecte la care au contribuit atat colegii din CNAIR, cat si ONG-urile direct interesate de dezvoltarea infrastructurii rutiere”.
Directorul CNIR Gabriel Budescu: „Ne dorim sa implementam cat mai repede proiectele, dar toate lucrurile trebuie facute cu responsabilitate tehnica si financiara”
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a precizat ca in viitor, Compania va prelua si alte obiective majore de infrastructura rutiere, dorinta generala a reprezentatilor CNIR fiind de implementare in cel mai scurt timp posibil a proiectelor desfasurate:
,,In continuare, C.N.I.R. va prelua si alte obiective majore de infrastructura rutiera, obiective care se vor regasi in prima strategie de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier a C.N.I.R. pe termen lung, mediu si scurt, ce va fi adoptata de catre Consiliul de Administratie al CNIR.
Si noi, cei de la CNIR, ne dorim sa implementam cat mai repede proiectele, dar toate lucrurile trebuie facute cu responsabilitate tehnica si financiara si cu respectarea termenelor din legislatie. Va asigur ca raman, in continuare, dedicat obiectivului pentru care a fost infiintata Compania Nationala de Investitii Rutiere si tin cont de toate opiniile exprimate cu buna-credinta si in mod constructiv, fara a denatura realitatea.” a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
In concluzie, colectivul CNIR va continua procesul de realizare a proiectelor de infrastructura rutiera, parcurgand cu profesionalism toate etapele necesare.