Cel mai dificil lot din Autostrada 0 Nord, Lotul 4, care va asigura conexiunea dintre semi-inelul nordic al A0 si A2 are toate sansele sa fie deschis circulatiei pana la finalul toamnei 2025, desi termenul contractual este primavara anului 2026. Acest lucru se intampla gratie bunei mobilizari de pe Lotul 4 Pantelimon-Glina al A0 Nord, unde Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL (UMB) a efectuat deja 30% din lucrari.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii Sorin Grindeanu a anuntat astfel vineri, 17 ianuarie 2025, ca in cazul in care lucrarile se vor mentine in acest ritm, cei 4,47 kilometri vor fi deschis in toamna. Totodata, Grindeanu a precizat ca forajele pentru fundatiile podului Cernica, realizate peste lacul Cernica, trebuie finalizate pana la finalul lunii martie 2025, astfel incat sa fie respectate conditiile din Acordul de Mediu. Aceste termene sunt cu atat mai importante cu cat vorbim desre o arie protejata:
„Evolutie foarte buna pe santierul Lotului 4 (Pantelimon-Glina) al A0 Nord !
Constructorul roman a avansat cu lucrarile la podul Cernica (1.300 m), cea mai dificila structura de pe acest lot, construita intr-o arie protejata.
Forajele pentru fundatiile podului, care se executa in prezent, trebuie incheiate pana la finalul lunii martie 2025, potrivit conditiilor din Acordul de Mediu.
Stadiul fizic pe intregul santier a ajuns la 30%. Daca antreprenorul va ramane la fel de bine mobilizat, este posibil ca in aceasta toamna sa se circule pe toti cei 4,47 km ai acestui lot, desi termenul contractual este primavara anului 2026″, a declarat Sorin Grindeanu.
Directorul CNAIR Cristian Pistol: „Podul peste lacul Cernica este cea mai dificila structura din cadrul proiectului”
La randul sau, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat ca podul peste lacul Cernica este cea mai dificila structura din cadrul proiectului, insa exista sperante chiar si asa ca termenul contractul va fi avansat pentru toamna acestui an:
„Mobilizare foarte buna pe santierul Lotului 4 (Pantelimon – Glina) al A0 Nord (4,47 km)!
Constructorul roman (UMB) a avansat cu lucrarile la podul in lungime de 1.300 m care traverseaza lacul Cernica, iar pe intregul santier a ajuns la un stadiu fizic de 30%.
Construit intr-o arie protejata, podul peste lacul Cernica este cea mai dificila structura din cadrul proiectului.
In momentul de fata, in zona lacului se executa forajele care trebuie finalizate pana la sfarsitul lunii martie 2025 conform Acordului de Mediu.
Daca antreprenorul isi va mentine mobilizarea actuala, este posibil ca in aceasta toamna sa putem circula pe intregul lot, desi termenul contractual de deschidere este primavara anului 2026.
Lotul 4 al A0 Nord va face legatura cu Autostrada Bucuresti – Constanta (A2) printr-un nod rutier”.
Lucrarile la Podul Cernica au inceput in noiembrie 2024, UMB alocand in teren pentru acest obiectiv un numar de 148 de muncitori si 89 de utilaje.
Valoarea totala a Lotului 4 al A0 Nord este de 312,63 milioane lei, fara TVA, finantarea fiind prin Programul de Transport.
Lotul 4 al A0 Nord va face jonctiunea cu Autostrada Bucuresti – Constanta (A2) printr-un nod rutier, iar termenul contractual de finalizare este primavara anului 2026.