DIN DECEMBRIE SE CIRCULA DIN DN1 PE A3 SI DN2 – Avanseaza lucrarile in zona localitatii Afumati pe Lotul 3 al A0 Nord: se toarna asfaltul de uzura la jonctiunea cu lotul 2 Nord spre DN2. Se va construi si un nou sens giratoriu in Afumati

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu a declarat pentru Lumea Infrastructurii ca cel mai tarziu la finalul lunii decembrie 2024 se va putea circula neintrerupt din DN1 pe A3 si DN2. Acest lucru va fi posibil dupa ce constructorii chinezi vor finaliza portiunea de 2,3 km menita sa faciliteze descarcarea traficului rutier de pe A0 dinspre A3 (Lotul 2 Nord) spre DN2, astfel incat sa putem circula pe intregul Lot 2 Nord, dat in trafic partial la sfarsitul anului trecut, in decembrie.

Vorbim despre cei 2,3 km din totalul de 8,6 km ai Lotului 3 Nord ai autostrazii de centru Bucuresti A0 Nord, cuprins pe teritoriul judetului Ilfov intre DN2 in dreptul localitatii Afumati si DN3 in zona Cernica:

„Executia lucrarilor aferente acestui lot a inceput partial, in primavara acestui an, pentru 2,3 km din 8,6 km total, scopul prioritizarii acestei portiuni fiind facilitarea folosirii descarcarii traficului rutier de pe A0 dinspre A3 (Lotul 2 Nord) spre DN2, astfel incât sa putem circula pe intregul Lot 2 Nord.

in prezent, se executa lucrari pe intregul amplasament al acestui lot, iar ritmul constructorului chinez, care se afla la primul proiect de infrastructura rutiera in România, este unul sustinut. Ne pastram tinta ca in luna decembrie sa dam in trafic tronsonul dintre A3 și DN2″, a precizat Irinel Scriosteanu.

Astfel, la finalul acestei saptamani, Irinel Scriosteanu a anuntat ca au inceput lucrarile de asternere a celui de-al treilea strat de asfalt, stratul de uzura, de la jonctiunea jonctiunea cu lotul 2 Nord spre DN2. Aflat pe santierul Lotului 3 al Autostrazii de Centura Bucuresti A0 Nord, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a precizat ca „antreprenorul a inceput lucrarile de așternere a celui de al treilea strat de asfalt (uzura) de la jonctiunea cu lotul 2 Nord spre DN2”.

Totodata, pe acest segment „a inceput realizarea sistemului de iluminat public pe tronsonul A3-DN2 si se lucreaza la sistemul de preluare a apelor pluviale”, fiind in acelasi timp „finalizata relocarea retelelor de utilitati in zona nodului rutier A0-DN2”.

Un nou sens giratoriu la iesirea din Afumati

Cu acest prilej, Scriosteanu a precizat ca a agreat cu Gabriel Dumanica, primarul localitatii Afumati, ca sensul giratoriu construit provizoriu pentur acces la A0 din DN2 sa ramana definitiv: „La solicitarea domnului primar, am discutat ca sensul giratoriu pe care il construim acum pentru acces provizoriu al A0 in DN2 (zona nodului rutier) sa ramâna definitiv, pentru a asigura un punct de intoarcere a autovehiculelor in zona industriala și comerciala a localitatii. (…)

Totodata, am fost cu domnul primar Gabriel Dumanica la ieșirea din localitatea Afumati spre DN2 Urziceni, unde vom incepe in perioada urmatoare lucrarile de realizare a unui nou sens giratoriu, care va permite intoarcerea in conditii de siguranta, inclusiv a mijloacelor de transport in comun. Pentru acest sens, am emis deja Autorizatie de Construire”.

In august 2024 a fost emisa Autorizatia de Construire (etapa II) pentru executia lucrarilor aferente Lotului 3 al autostrazii de centura Bucuresti A0 Nord, ce permite constructorului sa lucreze pe intregul lot de autostrada.

Constructorul este compania China Civil Engeneering Construction Corporation (CCECC) cu pretul de 397,99 milioane lei, fara TVA, Lotul 3 al A0 Nord fiind totodata si primul sector de drum construit de chinezi. Finantarea este asigurata prin Programul Transport.

Autorizatia de Construire prevede, in principal, executia in 18 luni:

  • lucrari de drum pentru sectorul cuprins intre km 41+230 – km 47+600

  • pasaj pe autostrada peste DC27 (km 41+750)

  • pasaj pe DJ300 peste autostrada (km 42+938)

  • pasaj pe autostrada peste CF800 Bucuresti – Constanta (km 45+432)

  • pasaj pe DN 3 peste autostrada (km 47+540)

  • parcari de scurta durata stanga/dreapta (km 44+700)

Articolul precedentJURNAL DE SANTIER M6 – Metrorex prezinta stadiul lucrarilor de la Sectiune Sud a viitoarei Magistrale M6 de metrou, tronsonul 1 Mai – Tokyo
Articolul următorTRANSALPINA INTRA IN LICITATIE – A fost trimisa spre validare documentatia pentru licitatia contractului necesar Studiului de fezabilitate pentru modernizarea DN67C (Transalpina) Bengesti – Sebes

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.