Cel mai important proiect de infrastructura rutiera pentru judetul Botosani avanseaza intr-un ritm accelerat. Consitrans, firma care realizeaza documentatia tehnica, a configurat nodurile rutiere ale drumului de mare viteza Botosani-Suceava, atat cele de legatura cu Autostrada Moldovei (A7) si Varianta Ocolitoare a municipiului Botosani, cat si pe cel de descarcare in drumul judetean DJ291, Hutani – Bucecea, solicitat de presedintele Consiliului Judetean Botosani, Doina Federovici.
Drumul de mare viteza Botosani – Suceava va fi unul nou, care va pleca din apropierea Aeroportului Salcea, din A7, si va merge prin spatele localitatilor Dumbraveni – Hutani – Vladeni – Baisa, pana in zona Manastirea Doamnei unde va descarca traficul in viitoarea centura a municipiului Botosani. Drumul va scurta la 20 de kilometri distanta dintre Salcea (Autostrada A7) si viitoarea centura a municipiului Botosani.
Va avea cate doua benzi pe sens, va permite o viteza de deplasare de 120 de km/h, iar sensurile de mers vor fi delimitate prin separatoare, precizeaza CJ Botosani.
„In urma discutiilor tehnice purtate la Ministerul Transporturilor cu reprezentantii CNAIR, ai firmei de proiectare, ai ministerelor avizatoare si ai echipei tehnice formata din reprezentantii celor doua consilii judetene si cei ai Zonei Metropolitane Botosani, s-au identificat cele mai bune solutii tehnice pentru realizarea acestui proiect. Dupa depasirea tuturor constrangerilor, proiectantii au configurat cele doua noduri de capat ale drumului de mare viteza, dar si cel pe care l-am cerut expres pentru descarcarea traficului spre Bucecea si Dorohoi. Din punctul nostru de vedere, acest nod este foarte important pentru dezvoltarea judetului Botosani, pentru ca el deschide accesul zonei de nord si de vest a judetului la reteaua nationala de autostrazi. La Bucecea se dezvolta un parc industrial, iar prin DJ 291 se va colecta traficul dinspre Dorohoi si cele doua puncte vamale: Siret si Racovat. Se creeaza astfel premisele unui punct de importanta strategica la Hutani”, a declarat Doina Federovici, presedintele CJ Botosani.
Dupa configurarea nodurilor si stabilirea celor trei variante de traseu, proiectantii pregatesc documentatia tehnica pentru a intra in prima analiza multicriteriala.
„Vrem sa lasam si acest proiect intr-o faza cat mai avansata, pentru ca administratia judeteana viitoare sa nu poata renunta la el. Noi chiar credem ca acest proiect este «pasaportul nostru pentru dezvoltare» si nu un proiect fantasmagoric, asa cum tot a declarat presedintele ales al Consiliului Judetean Botosani”, a conchis Doina Federovici.