Lucrarile pentru reabilitarea Podului Grant se apropie de final, acestea au fost executate in proportie de aproximativ 98%, anunta primarul Capitalei, Nicusor Dan.
In ultimele saptamani, s-a lucrat pe pasajul principal, au fost facute reparatii cu mortare speciale pe partea interioara a podului, a fost aplicata vopsea anticoroziva si pentru protectia betonului, au fost executate o parte dintre finisaje.
Pprimarul Capitalei Nicusor Dan, spunea in luna mai ca aceasta reabilitare a Podului Grant va fi gata in luna august a acestui an, mai devreme cu 12 luni decat termenul contractual.
Lucrarile de reabilitare sunt derulate de firma Bog’Art.
De asemenea, au fost refacute gardurile de beton din zona caii ferate si aleile de acces de pe Calea Grivitei pe pasajul pietonal.
”Se fac lucrari pentru montarea grinzii parapet, a panourile fonoabsorbante si a sistemului de preluare si evacuare a apelor pluviale atat pe pasajul principal, cat si pe rampe. Urmeaza amplasarea indicatoarelor rutiere pe sensul Turda – Crangasi. Administratia Strazilor Bucuresti va finaliza lucrarile in cel mai scurt timp”, spu e primarul Nicusor Dan.
Investitia a costat, in total 54 de milioane de lei, au fost facturate lucrari in valoare de aproape 27 de milioane de lei si au fost achitati 13 milioane de lei, pentru restul de plata sumele sunt prinse in buget.
Primaria Capitalei a inceput reparatiile Podului Grant in 2019. Lucrarile au fost suspendate in 2020, la doar 33% executie, pentru ca municipalitatea a ramas fara fonduri.
Acesta a vorbit si de un alt proiect important din Bucuresti. Astfel, avanseaza lucrarile de reabilitare a liniei 5, una dintre cele mai lungi si importante linii, care leaga Centrul de zona de Nord a Capitalei.
”A fost demontata vechea linie, iar acum se lucreaza la infrastructura – fundatie si terasamente, care sunt realizate in proportie de 85%. Continua montajul noilor sine si al traverselor, astfel ca lucrarile de suprastructura au ajuns la 20%”, precizeaza primarul.
Totodata, au fost amplasati 130 de stalpi, din totalul de 151.
Santierul de la linia 5 este primul deschis in cadrul proiectului de reabilitare a aproximativ 50 de km de infrastructura de tramvai din Capitala.