Podul de peste raul Cracau, care face legatura intre Roman si Piatra Neamt, de la Girov (judetul Neamt), situat pe Drumul Naţional 15D, a intrat, in sfarsit, in reparatii. Podul de la Girov a fost dat in exploatare in anul 1968 si, pana in prezent, a beneficiat doar de lucrari de intretinere, nu de reparatii capitale.
Directia Regionala Drumuri si Poduri Iasi a cautat proiectant si constructor pentru acest pod in ultimii cinci ani.
”De curand, au fost demarate lucrarile in cadrul contractului de reparatii curente la podul peste paraul Cracau de pe DN 15D, Girov, judetul Neamt”, anunta DRDP Iasi, care a postat imagini de la lucrarile demarate in zona podului de pe DN 15D, km 9+510, Girov, judetul Neamt.
Lucrarile incep dupa 2 ani de la finalizarea licitatiei privind contractarea firmelor constructoare si dupa circa un an de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. In noiembrie a anului 2022, acelasi an in care s-a prabusit podul de la Lutca, CNAIR a anuntat ca podul de la Girov va fi reparat de asocierea Stef Edil CDP SRL, Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi SRL (fosta Aqua Parc SRL).
Oferta castigatoare a fost de 13.881.686 lei, fara TVA, (circa 3,3 milioane de euro). Conform prevederilor contractuale, termen de finalizare a lucrarilor este de 15 luni.
Dupa finalizarea interventiei – care presupune o serie de lucrari, printre care demolarea suprastructurii podului existent, consolidarea infrastructurilor sau inlocuirea grinzilor Matarov cu unele prefabricate din beton armat precomprimat – limitele de tonaj si viteza vor fi ridicate, iar autovehiculele de mare tonaj vor avea acces, din nou, pe acest pod.
Pe teritoriul judetului Neamt, DRDP Iasi are in administrare 118 poduri.
Contractul pentru lucrarile de reparatii curente cuprinde:
- executia unei variante provizorii de circulatie, platforme si drumuri tehnologice
- reparatii la partea de infrastructura si suprastructura
- reparatii la nivelul caii de rulare a autovehiculelor, inclusiv racordarea cu terasamentele si lucrari in albie
In urma lucrarilor, noul gabarit transversal al podului va fi de 11,50 m, compus din:
- 2 benzi de 3 metri – parte carosabila
- 2 benzi de 0,50 m – latime suplimentara datorata benzii de incadrare
- 2 benzi de 0,40 m – latime suplimentara datorata efectului de ingustare optica
- 2 benzi de 0,60 m – latime necesara pentru amplasarea parapetului
- 2 trotuare a cate 1 metru
- 2 grinzi de 0,25 m pentru amplasarea parapetului pietonal
Momentan, se lucreaza la executia unei variante de ocolire, avand in vedere ca drumul este unul intens circulat, iar lucrarile nu se pot executa sub trafic.
In aceasta faza, lucrarile nu impun restrictii suplimentare (exceptand restrictia de tonaj de 7,5 tone), decizia privind inchiderea circulatiei pe pod in vederea lucrarilor urmand a fi anuntata dupa amenajarea variantei provizorii.
Antreprenor: SC STEF EDIL CDP SRL, SC Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi SRL
Valoare contract: 13.881.686,02 lei, fara TVA
Durata de executie: 15 luni