CFR CALATORI PROMITE TRENURI DE 200 KM/ORA – CFR Calatori repune in circulatie vagoane modernizate la Atelierele CFR Grivita

CFR Calatori a anuntat ca reintroduce in circulatie vagoane fabricate de Astra Arad, dupa ce acestea au fost modernizate recent de catre Atelierele CFR Grivita. Vagoanele in cauza au fost supuse in acest an unei reparatii capitale la Atelierele CFR Grivita, moment dupa care si-au reluat circulatia sub o noua serie, si anume seria 21-91. Materialul rulant face parte dintr-un lot de sase vagoane de calatori clasa a II-a, modernizate in conformitate cu standardele UE, prin programul investitional derulat din fonduri proprii de catre CFR Calatori.

Vagoanele sunt introduse in compunerea trenurilor de calatori in trafic intern si international. Acestea se afla deja in circulatie pe trenurile IC 581 si IC 582 de pe rutele Bucuresti Nord – Constanta si retur.

Cresterea parcului de vagoane reprezinta o prioritate permanenta pentru CFR Calatori, pentru a raspunde cerintelor de trafic si confort. Vagoanele seria 21-90 (AVA 200) au revenit la drum…. in haine noi! Acestea au fost produse de Astra Arad incepand cu anul 1996, fiind livrate catre C.F.R. (dupa anul 1998 C.F.R. Calatori) 50 de vagoane. Sunt construite sub licenta Corail si DeDietrich, fiind primele vagoane moderne construite in tara noastra, capabile de o viteza maxima de circulatie de 200 km/h”, anunta CFR Calatori.

In anul 2024 vagoanele in cauza au fost supuse unei reparatii capitale (cu modernizare, de tip RK) la SC Atelierele CFR Grivita, moment dupa care si-au reluat circulatia sub o noua serie, si anume seria 21-91. Materialul rulant face parte dintr-un lot de sase vagoane de calatori clasa a II-a, modernizate in conformitate cu standardele UE, prin programul investitional derulat din fonduri proprii de catre CFR Calatori.

Vagoanele sunt introduse in compunerea trenurilor de calatori in trafic intern si international, contribuind astfel la cresterea capacitatii de preluare a cererii zilnice de trafic. Acestea se afla deja in circulatie pe trenurile IC 581 si IC 582 de pe rutele Bucuresti Nord – Constanta si retur”, precizeaza compania de stat.

Detalii tehnice:

PRODUCATOR: Sunt produse la „Astra Arad” incepand cu anul 1996;

MODERNIZATE DE: „Atelierele C.F.R. Grivita” in 2024;

REGIM DE CIRCULATIE: 61 (indicativ folosit in trafic intern si trafic international);

NUMAR DE LOCURI: 74 de locuri duble cu sistem Funturo, tip salon;

  • Scaune individuale, tip fotoliu, tapitate cu tesaturi ignifuge, antiuzura si antivandalism, pozitionate cate 2/batiu (prevazute cu cotiere). Fotolii cu spatare rabatabile asemenea celor din avion;
  • Dispozitiv SOS – respectiv calatorul poate lua legatura cu mecanicul de locomotiva in situatii de urgenta;
  • Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atat in interiorul vagonului, cat si in exteriorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS;
  • Sistem de detectie a incendiilor (detector de fum si stingator);
  • Usi laterale cu sistem de inchidere/deschidere selectiva (deblocarea selectiva a usilor de catre mecanicul de locomotiva, pe partea cu peronul, similar cu sistemul inchidere/deschidere a usilor de la metrou);
  • Prize 230 V 50 Hz c.a. pentru fiecare scaun si prize cu incarcare USB;
  • Instalatie de ventilatie, incalzire si climatizare complexa, total automatizata;
  • Iluminare cu led adaptiv in functie de intensitatea luminii exterioare;
  • Viteza maxima de circulatie: 200 Km/h.

 

Articolul precedentPRIMUL POD NOU PESTE PRUT – A fost desemnat constructorul podului de la Ungheni. Se va construi cate un pod pe sens, lung de 261 metri fiecare. Proiectul costa 151,68 milioane de lei fara TVA si va fi gata in doi ani
Articolul următorLUCRARI PE VALEA OLTULUI – Constructorul turc Asocierea Mapa-Cenghiz a finalizat drumul principal de acces, de 6,24 km

3 COMENTARII

  1. Da șine spre noi destinații când? refacerea infrastructurii feroviare distruse de comuniști pe când? Moneasa judetul Arad a avut tren dar a fost distrus de comuniști. Acum ditai stațiunea de interes national e izolata. E aproape inaccesibilă celor fără carnet. Cei fără carnet singura lor șansă e sa apeleze la „ia-ma nene”

  2. Da șine spre noi destinații când? refacerea infrastructurii feroviare distruse de comuniști pe când? Moneasa judetul Arad a avut tren dar a fost distrus de comuniști. Acum ditai stațiunea de interes national e izolata. E aproape inaccesibilă celor fără carnet. Cei fără carnet singura lor șansă e sa apeleze la „ia-ma nene”. Deci rușine CFR că se oprește la Sebiș și nu investește în șine spre Moneasa

  3. Da șine spre noi destinații când? refacerea infrastructurii feroviare distruse de comuniști pe când? Moneasa judetul Arad a avut tren dar a fost distrus de comuniști. Acum ditai stațiunea de interes national e izolata. E aproape inaccesibilă celor fără carnet. Cei fără carnet singura lor șansă e sa apeleze la „ia-ma nene”. Deci rușine CFR că se oprește la Sebiș și nu investește în șine spre Moneasa. o mare Rușine

  4. Așa Arată Trenurile În America , Nu Ca Rablele De Trenuri Din Europa [Germania Și România], Asia, Și Rusia La Un Loc, Nu Credeți Oare:

    https://youtu.be/nm5hl2xl-ho?si=QViwB4ANAVfXhl5c

    Oricum Europa [Germania ], Asia, Și Rusia Sunt În Urmă În Comparație Cu America, Nu Credeți Oare .

    Rablele Se Aruncă, Nu Se Mai Folosește!

    Trebuie Trenuri Noi, Nu Rable Bune De Aruncat Pe Foc La Gratar, Nu Credeți Oare .

    Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.