Consiliul Judetean Arad anunta ca cele trei directii majore de actiune, in urmatoarea perioada, sunt: infrastructura rutiera, sistemul de sanatate publica si investitiile in cultura.
In ce priveste infrastructura rutiera, drumul expres Arad-Oradea este cel mai important obiectiv nu doar al judetului Arad, ci al Romaniei. Investitia se afla in faza licitarii executiei, dupa care poate incepe constructia propriu-zisa. Valoarea investitiei este estimata la 2,2 miliarde euro.
”Profitam de vara, sa incheiem lucrari mari si sa incepem altele, noi! In aceasta vara lucram pe doua planuri, respectiv la finalizarea unor mari investitii, cum ar fi centura de est a municipiului Arad sau spatiile expozitionale de la muzeu, dar si la deschiderea de noi santiere, care vor presupune lucrari istorice – drumul expres Arad-Oradea, modernizarea Spitalului Municipal, drumurile din nordul judetului”, spune Iustin Cionca, presedintele CJ Arad.
O alta directie importanta o reprezinta finalizarea centurii municipiului Arad, cu pod nou peste Mures la Fantanele si pasaj peste calea ferata, in Arad. Aici progresul santierului este la aproximativ 75%, iar in perioada urmatoare cele doua maluri ale Muresului, dinspre Fantanele si Vladimirescu, urmeaza sa fie unite prin asezarea ultimelor grinzi pe pod.
Drumurile din nordul judetului, finantate din fonduri europene prin Programul Operational Regional gestionat de Agentia de Dezvoltare Regionala, intra si ele in lucru. Din fonduri proprii, Consiliul Judetean a inceput deja lucrarile la tronsoanele Seleus-Sicula (unde se toarna primul strat de asfalt, in aceasta perioada) si Bocsig-Beliu (unde asfaltarea a fost incheiata zilele trecute). Urmeaza sa intre in lucru, in proiectul <Reconstruim in Nordul Aradului>, drumurile Misca-Apateu-Berechiu, Seleus-Sicula-Cermei-Berechiu-limita judet Bihor, Sepreus-Cermei-Beliu.
Nu in ultimul rand, in urmatorii patru ani se vor dezvolta in Arad si pistele pentru ciclism si cicloturism, adaugandu-se inca aproximativ 400 km la cele deja existente. Un mare progres se va realiza prin pistele care vor lega intre ele sate sau comune diferite. Prima care intra in constructie va fi Horia-Vladimirescu (realizata de primaria Vladimirescu), urmand Sambateni-Ghioroc (realizate de Consiliul Judetean).