SE INCHIDE VALEA OLTULUI – Intre 8 iulie si 9 august, se inchide circulatia pe perioada zilei, iar pe perioada noptii se va redeschide

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu anunta ca se inchide circulatia pe Valea Oltului, pentru lucrarile la autostrada Sibiu-Pitesti. Astfel, intre 8 iulie si 9 august, se inchide circulatia pe perioada zilei, iar pe perioada noptii se va redeschide, urmand a avea rute alternative, ce vor fi anuntate din timp.

O sa merg vineri la fata locului, impreuna cu domnul director Pistol (directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, n. r.) si cu colegii din CNAIR. Stiti ca avem acest lot 2 de pe Sibiu – Pitesti, care implica defrisari. Acestea au fost aprobate. Aceste lucruri trebuie facute daca vrem sa facem aceasta autostrada. Daca vrem sa nu o facem, nu inchidem DN7. Cert este ca, in acest moment, aceste lucrari nu pot fi facute sub trafic. Asta ar pune in pericol siguranta traficului, ar pune in pericol viata celor care circula pe DN7 – si asta nu si-o poate asuma nimeni. De aceea, in aceasta luna, din 8 iulie pana in 9 august, vor fi facute aceste lucrari absolut necesare pentru a realiza autostrada Sibiu-Pitesti. Sigur, ma astept la cunoscatori care vor critica acest lucru. Nu exista alta varianta. Am incercat sa gasim variante. Vorbim de inaltimi foarte mari, care ajung pana la 70 de metri, unde trebuie taiati acesti arbori care risca in mare masura sa ajunga pe carosabil si sa puna in pericol siguranta circulatiei. Repet, vrem autostrada, trebuie sa facem aceste lucrari! Exista si cealalta varianta, pe care cred ca orice om cu scaun la cap nu si-o doreste, a anuntat Sorin Grindeanu.

Ministrul a subliniat ca in aceasta luna, colegii de la CNAIR, impreuna cu Politia Romana, vor transmite rutele alternative, astfel incat pe perioada zilei sa avem asigurate aceste rute asternative, circulatia fiind inchisa pe perioada zilei, pe perioada de noapte va fi redeschisa in fiecare zi.

In aceasta luna, colegii mei de la CNAIR, impreuna cu Polita Romana, vor transmite rutele alternative, astfel incat, pe perioada zilei, sa avem asigurate aceste rute alternative, circulatia fiind inchisa pe perioada zilei. Pe perioada din noapte va fi redeschisa in fiecare zi, inclusiv in aceasta luna de care vorbeam, dar vineri, la fata locului, impreuna cu colegii mei, vom transmite mai multe. Pe perioada zilei vom avea rute alternative pe care noi, impreuna cu Politia Rutiera, le vom transmite din timp, astfel incat soferii sa le cunoasca. Eu cred ca e singura solutie. Am cerut companiei care desfasoara acele lucrari sa aiba mobilizare mare, astfel incat sa le finalizeze in aceasta luna si sa ne folosim de aceste 30 – 31 de zile la maxim. Daca tot inchidem circulatia, trebuie sa folosim la maxim aceste zile si sa avem un progres major pe acel tronson”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Asociatia Pro Infrastructura critica insa decizia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, de a inchide traficul pe Valea Oltului.

„Inchiderea DN7 pe Valea Oltului: pregatiti calea ferata pentru trafic local!Ministrul Grindeanu ne-a anuntat azi ca inchiderea DN7 intre Boita si Brezoi este <singura solutie>. Fals. Este solutia la indemana birocratului CNAIR indolent si a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu si cu sapa”, au scris reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura, pe Facebook.

Asociatia a propus si solutii alternative. Potrivit acestora, solutia decenta intr-o tara normala ar fi fost devierea traficului in zona afectata prin mutarea DN7 pe celalalt mal al Oltului cu un pod (temporar) si folosirea infrastructurii existente.

„Dar asta presupune gandire, bani, munca birocratica si, mai ales, asumare. Greu de crezut ca inchiderea va fi doar de o luna. Nu ar fi exclus sa dureze dublu. Mai mult, defrisarile acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrari. Acelea vor fi… la Sfantul Asteapta. Iar in timpul lucrarilor vor veni, probabil, alte restrictii. Treceti Carpatii pe unde apucati. Nu stim pe unde o sa ocoleasca traficul de mediu si lung parcurs, cei care merg in vacanta sau transportatorii, dar localnicii ar avea o varianta neasteptata, au precizat cei de la Asociatia Pro Infrastructura.

O varianta viabila ar fi traficul feroviar din zona.

„Deci… poftiti in vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR ca avem o cale ferata pe celalalt mal al Oltului si ca poate fi o alternativa viabila pentru transportul local? Cerem oficialilor MT si ARF sa introduca trenuri suplimentare pe ruta Caineni-Sibiu. Pe calea ferata se fac 76 de minute, fata de cele 42 minute pe DN7. Daca exista niste gandire anticipativa in minister, se puteau repara si cei 3 km restrictionati la 30 km/h intre Valea Marului si Podu Olt, cat si ceilalti 3 dintre Talmaciu si Sibiu”, a explicat Asociatia Pro Infrastructura.

Reprezentantii Pro Infrastructura spun ca se putea refactiona toata linia intre Caineni si Podu Olt si se gaseau metode de crestere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi livret).

Se putea face si un pod temporar la Boita. Si o halta care sa asigure accesul localitatii la calea ferata. Sunt doar 300 de metri intre Boita si linie, dar cea mai apropiata gara este la 5 km in Talmaciu. Un PO la Boita ar fi foarte util in urmatorii 8-10 ani cat se va lucra la autostrada. Si fireste si dupa aceea, ca doar nu-l demolezi. Dar cine sa gandeasca feroviar in tara politicienilor-soferi cu girofar albastru?!”, a concluzionat Asociatia Pro Infrastructura.

 

Articolul precedentTRANSPORT ECOLOGIC – Reteaua de troleibuze din municipiul Galati va fi extinsa in urma unui contract de peste 26,8 milioane de lei
Articolul următorZBORURI AFECTATE DE INTARZIERI – Numarul intarzierilor zborurilor a crescut vara aceasta cu aproape 50%. Care sunt motivele intarzierilor si anularilor de zboruri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.