Constructorul grec AKTOR a avansat cu lucrarile pe santierul viitoarei Autostrazi Sud Bucuresti A0 Sud Lot 3 in ultima luna, apropiindu-se de pragul de 70% stadiu fizic de executie, ceea ce sustine astfel promisiunea de a fi dat in trafic in septembrie 2024.
Segmentul A0 Sud Lot 3 are o lungime totala de 18 km, din care 15,465 km fac parte din Centura Sud, iar 2,5 km din Centura de Nord, despartite de autostrada A1 spre Pitesti. Pe langa pasajul impresionant de peste A1, din zona Ciorogarla, AKTOR mai realizeaza pe acest segment alte 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 46 de podete, doua parcari temporare si doua spatii de servicii.
„Am asigurat personal Guvernul Romaniei ca vom fi gata pana la sfarsitul lunii august, inceputul lui septembrie”, a declarat recent Alexandros Exarchou, Vicepresedinte al Consiliului de Administratie si CEO al Grupului Intrakat, din care face parte constructorul Aktor SA.
Concret, echipa de constructori de la AKTOR a finalizat montarea tronsonului central al nodului rutier peste autostrada A1 de langa Ciorogarla, care va cantari peste 540 de tone si va necesita 5 tone de vopsea de protectie, la finalizare.
Trecerea peste calea ferata Bucuresti – Craiova este partial finalizata, tablierul metalic este montat pe toate trei deschiderile si se fac lucrari premergatoare in vederea pregatirii conditiilor optime de sudura tronsoane, antretoaze si montaj panouri solidarizare tabliere metalice. La podul CFR se vor monta ultimele grinzi prefabricate din beton in luna Iulie. Gradual cu montarea grinzilor se vor monta predale si turna placile de suprabetonare astfel incat la jumatatea lunii August sa fie pusa in opera si calea pe pasaj.
Constructorul a progresat si in alte puncte cheie ale segmentului: pasajul peste DJ601 la km 98+272 (Ciorogarla), podul peste raul Ciorogarla la km 99+932 (Ciorogarla), pasajul DC 126 peste autostrada la km 86+791 (Clinceni), si alte patru astfel de pasaje peste drumuri judetene sau elemente de infrastructura de utilitati (conducta gaz, magistrale de fibra optica pentru telecomunicatii).
Cele 11 structuri (poduri si overpass-uri) sunt realizate in proportie de 70%.
Pe langa elementele mentionate mai sus, in prezent, AKTOR a inceput o serie de lucrari, pe care se va concentra, in paralel, in urmatoarea perioada:
-
Stratul de BSC este realizat in proportie de 60%. Vor continua lucrarile pentru asternerea balastului stabilizat.
-
Constructorul a turnat deja aproximativ 20.000 tone de asfalt, din totalul de 125.000 de tone, si va continua turnarea in ritm sustinut.
-
De asemenea, AKTOR a inceput lucrarile pentru iluminat si ITS (Intelligent Transportation Systems), adica instalarea unor sisteme tehnologice care au scopul de a imbunatati siguranta, eficienta si gestionarea traficului, precum: sisteme de monitorizare a traficului, sisteme de informare pentru soferi, sisteme de alerta si gestionare pentru incidente, etc. La sfarsitul lunii Iunie vor incepe lucrarile montaj pentru gardurile de siguranta, panourile fonoabsorbante si fundatiile pentru ITS si marcaje verticale.
Puteti urmari aici progresul de la jumatatea lunii mai 2024
Pe langa tronsonul A0 Sud Bucuresti Lotul 3, al carui termen limita este inceputul lunii septembrie, AKTOR lucreaza non-stop la finalizarea viitoarei linii de cale ferata Braşov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, tronsonul Braşov – Sighisoara, subsectiunea 2: Apata-Cata, care implica saparea celor mai lungi tuneluri gemene din sistemul feroviar al Romaniei.
AKTOR Construction este membru al Grupului Intrakat, lider in industrie in sectoarele Greciei constructii, infrastructura, concesiuni/parteneriate public-private (PPP), surse regenerabile de energie (SRE), stocare de energie, dezvoltare imobiliara, proiecte de mediu si tehnologii digitale, cu o prezenta semnificativa in Europa de Sud-Est, listata la Bursa de Valori din Atena din 2001.
Prezentam in continuare imagini de pe santierul Autostrazii A0 Sud Bucuresti Lotul 3: