Lucrarile la Centura Osorhei avanseaza. Constructorii au finalizat turnarea celui de-al doilea strat de asfalt, stadiul executiei ajungand la 80%. In luna iunie va fi turnat si ultimul strat de asfalt.
„Se mai lucreaza la cele doua capete ale centurii. La capatul dinspre Oradea se va reloca un post electric si se vor asfalta bretelele de conectare cu giratia de pe centura Oradea, din spatele Metro. La capatul dinspre Cluj, la giratia de la Fughiu, se va face un racord provizoriu, urmand sa inceapa si lucrarile la pasajul suprateran peste aceasta giratie. In urmatoarele doua saptamani se va definitiva si intersectia cu drumul judetean spre Copacel, aflat si el in lucru. Din a doua jumatate a lunii iunie se va turna si al treilea strat de asfalt, cel de uzura. In iulie se vor realiza marcajele si semnalizarea. La inceputul lunii august, centura Osorhei se va deschide circulatiei”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Pana in prezent, au fost deschise circulatiei Centurile Santandrei si Sanmartin.
In iulie se va deschide si Centura Nojorid.
Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Osorhei porneste din sensul giratoriu situat la intersectia cu drumul spre localitatea Cheriu, de pe Centura Oradea, ocoleste Osorhei prin sud si se termina in sensul giratoriu de pe DN1, care face legatura cu localitatea Fughiu.
”Centura Osorhei va contribui semnificativ la descongestionarea traficului de pe cea mai aglomerata iesire din Oradea, cea spre Cluj, pe DN1. Nu vor mai fi blocaje inspre Osorhei, ceea ce inseamna economie de timp si de costuri”, arata CJ Bihor.
In cadrul aceluiasi proiect se reabiliteaza cei 12,8 km de drum judetean dintre Osorhei si Copacel. Aici lucrarile presupun largirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietati, refacerea podetelor si demolarea si refacerea podului peste Valea Sarand.
Realizarea Centurii Osorhei face parte din obiectivul de investitii „Cresterea accesibilitatii pe drumurile judetene in Zona Metropolitana Oradea; Lot 1: Sector 1 (DJ767J) – Osorhei si DJ767E – Osorhei – Copacel”, din proiectul „Construirea si reabilitarea legaturilor rutiere secundare catre reteaua rutiera si nodurile TEN-T din Judetul Bihor”. In cadrul aceluiasi proiect de reabiliteaza drumul judetean de 12,8 kilometri intre Osorhei si Copacel.
Lucrarile sunt executate de firma SC PORR Construct SRL, iar valoarea contractului pentru cele doua drumuri este de 108.275.129,09 lei, fara TVA. Termenul de executie a fost stabilit la 18 luni din momentul ordinului de incepere a lucrarilor.
Finantarea este asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, prioritatea de investitii 5: O regiune accesibila, Obiectivul Specific (OS) 3.2.
Din proiectul „Construirea si reabilitarea legaturilor rutiere secundare catre reteaua rutiera si nodurile TEN-T din Judetul Bihor” mai fac parte Centurile Nojorid, Santandrei, Biharia si drumul de legatura dintre Biharia si Paleu, modernizarea DJ 763 Padis – Ic Ponor si reabilitarea DJ 795 Salonta – Tinca, cu o valoare totala de 130 de milioane de euro.
In prezent, Consiliul Judetean Bihor a finalizat sau are in lucru 8 drumuri noi in judetul Bihor, cu o lungime totala de 68 de km:
- Centura Alesd – 5,8 km
- Centura Beius – 9,3 km
- Centura Santandrei – 5 km (finalizat)
- Centura Nojorid – 8,4 km
- Centura Sanmartin – 8 km (finalizat)
- Centura Osorhei – 5,8 km
- Centura Biharia – 8,7 km
- Inelul Metropolitan Oradea – 17 km.