A fost asternut primul strat de asfalt pe Varianta de Ocolire Sfantu Gheorghe. Lucrarile la centura ocolitoare a municipiului Sfantu Gheorghe au fost realizate in proportie de 60%, iar aceasta va fi deschisa circulatiei in vara anului acesta, anunta Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Brasov.
”A fost asternut primul strat de asfalt pe Varianta de Ocolire Sfantu Gheorghe! Este vorba despre primul strat din covoarele asfaltice succesive care se vor asterne pe acest drum. Antreprenorul a profitat de vremea calduroasa si a lucrat cu program prelungit, inclusiv dupa lasarea serii. Singurele tronsoane neacoperite de asfalt sunt cele 3 pasaje de pe traseu care inca sunt in constructie, dar si aici se inregistreaza un progres rapid la montarea grinzilor si realizarea suprastructurii”, arata DRDP Brasov.
Gradul de realizare a proiectului a depasit 60%, precizeaza Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov, adaugand ca: ”Din aceasta vara vom circula pe acest nou drum de 11,5 km”.
Directia a publicat si imagini VIDEO de pe santier aici.
Traficul va creste odata cu deschiderea aeroportului de la Ghimbav
Centura ocolitoare a Municipiului Sfantu Gheorghe este esentiala pentru scoaterea traficului greu din oras. Sfantu Gheorghe se afla intr-o zona a tarii prin care trece tot traficul dinspre Bucuresti catre partea de est a Ardealului. Mai mult, odata cu inaugurarea aeroportului de la Ghimbav, traficul auto va creste si mai mult.
Soseaua ocolitoare este necesara pentru a devia in special traficul de marfa in afara orasului.
Lucrarile la centura ocolitoare a municipiului Sfantu Gheorghe au inceput in urma cu doi ani, iar investitia, care se ridica la aproape 300 de milioane de lei, este finantata din fonduri europene prin Programul Operational Infrastructura Mare.
Viitoarea centura va avea o lungime de 11,56 kilometri, cu cate o banda pe fiecare sens cu o latime 3.50 m, patru intersectii giratorii si trei pasaje peste calea ferata si peste raul Olt.
Centura se va desprinde din DN12 Brasov-Miercurea Ciuc, inainte de localitatea Coseni si va reintra pe acest drum in partea de nord a municipiului, la iesirea spre Miercurea Ciuc, dupa ce va ocoli localitatile Coseni, Chilieni si Sfantu Gheorghe.
Potrivit primarului Antal Arpad, in municipiul Sfantu Gheorghe intra lunar peste 500.000 de masini, iar viitoarea sosea de centura va devia circa 20% din trafic.
Implementarea acestui proiect presupune realizarea a 4 intersectii giratorii, astfel:
– Intersectie giratorie cu Drumul national DN 12, km 0+000;
– Intersectie giratorie cu Drumul judetean DJ 103B la km 3+268;
– intersectie giratorie cu Drumul national DN 13E la km 8+032;
– intersectie giratorie cu Drumul national DN 12, km 11+556.
De asemenea, vor fi realizate 3 pasaje, dupa cum urmeaza:
– Pasajul peste Calea Ferata 316 (Brasov – Ciceu – Deda – Razboieni) va avea lungimea totala de 355m;
– Pasajul peste Calea Ferata 318 (Sfantu Gheorghe – Bretcu) va avea lungimea totala de 355m;
– Pasajul peste Calea Ferata 316 (Brasov – Ciceu – Deda – Razboieni) si peste Raul Olt va avea lungimea totala de 526m.
In lungul traseului propus vor fi amplasate 2 spatii de servicii tip S1 (in fiecare dintre ele vor fi amenajate 25 locuri de parcare pentru autoturisme, 16 locuri de parcare pentru TIR si un corp cu toalete publice) precum si un centru de intretinere (la intersectia dintre DN13E si VOSFG) la km 7+950.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) a desemnat in august 2021 castigatorul pentru proiectarea si executia Variantei de Ocolire a municipiului Sfantu Gheorghe. Castigatorul proiectului este asocierea formata din SC GOTT STRASSE SRL & SC EUROSTRADA SRL & SC PERFECT CONSULT EUROPE SRL & HYDROSTROY AD.
Prin studiul de fezabilitate, proiectul a fost estimat la 292,3 milioane de lei fara TVA.