Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) anunta ca a desemnat Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), drept castigatoare a licitatiei pentru achizitia a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS. Locomotivele pot circula cu o viteza maxima situata in intervalul 160 km/h-200 km/h si sa tracteze pana la 16 vagoane de calatori, destinate transportului feroviar de calatori, inclusiv serviciile de mentenanta si reparatii, pe o perioada de 20 ani, necesare functionarii in conditii optime de siguranta si confort a respectivelor locomotive.
Finantarea proiectului este asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
”Astfel, dupa finalizarea propunerilor tehnice si financiare, al unicului producator de material rulant care a depus documentatia de licitatie, primirea avizelor conform neconditionate de la Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) si incarcarea Raportului final al procedurii in SICAP, Comisia de evaluare a oficializat castigarea licitatiei, prin desemnarea producatorului de material rulant francez Alstom Transport SA”, anunta ARF.
Oferta financiara se ridica la suma de 767.510.640 lei, fara TVA, compusa din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice si contravaloarea mentenantei pentru o perioada de 20 de ani.
In contractul de achizitie este prevazuta o clauza de revizuire privind posibilitatea suplimentarii perioadei de mentenanta cu inca 20 ani, fara organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unui act aditional.
In conformitate cu rezultatele studiului de fezabilitate care sta la baza acestui proiect si potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobati de Guvernul Romaniei, locomotivele electrice vor fi utilizate, de catre CFR-Calatori, in cadrul contractelor de servicii publice atribuite, care au fost aprobate prin HG 1453/2022.
Introducerea acestor locomotive electrice vizeaza cresterea eficientei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de calatori, reducerea poluarii si cresterea confortului pe o serie de rute de pe reteaua feroviara publica electrificata sau in curs de electrificare, dupa cum urmeaza:
1. Dej-Brasov-Bucuresti-Constanta;
2. Timisoara-Arad-Brasov-Bucuresti-Constanta;
3. Timisoara-Cluj-Napoca-Iasi;
4. Iasi/Suceava-Bucuresti-Constanta.
Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea contestatilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire.