A fost desemnat miercuri, 25 octombrie 2023, castigatorul contractului pentru proiectarea si constructia tronsonului 2 al autostrazii Sibiu-Fagaras, parte a A13. Constructorul din Turcia, Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, are la dispozitie 1,54 miliarde de lei (fara TVA), asigurati prin Programul Transport (PT), pentru constructia celor 19,9 km de autostrada dintre Avrig-Marsa si Arpasu de Jos.
Practic, toti cei 68,04 km ai autostrazii Sibiu – Fagaras vor fi proiectati si construiti de acelasi antreprenor. Astfel, acelasi antreprenor turc, care a castigat contractele pentru proiectarea si executia tronsoanelor 1, 3 si 4, a fost desemnat sa construiasca cei 19,92 km dintre Avrig-Marsa si Arpasu de Jos.
Contractul are o durata de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
Pe tronsonul 2 al autostrazii Sibiu – Fagaras antreprenorul va construi inclusiv 21 poduri si 4 viaducte, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
”In acest moment avem contracte semnate pentru proiectarea si constructia tonsoanelor 3 si 4, iar contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 1 este pe circuitul administrativ in vederea semnarii. Practic, toti cei 68,04 km ai autostrazii Sibiu – Fagaras vor fi proiectati si construiti de acelasi antreprenor”, mai spune Pistol.
Contractul va putea fi semnat dupa expirarea perioadei legale de depunere a eventualelor contestatii si dupa solutionarea acestora.
Autostrada Sibiu – Fagaras este compusa din patru tronsoane dupa cum urmeaza:
– Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu – Pitesti) – Avrig – Marsa (DJ 105G): 14,25 km,
– Tronsonul 2: Avrig – Marsa (DJ 105G) – Arpasu de Jos (DN 1): 19,92 km,
– Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B): 17,61 km,
– Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ105B) – Municipiul Fagaras (16,26 km) si drum de legatura cu DN1 (5,6 km).
”Inca un pas important pentru constructia Autostrazii Sibiu- Fagaras, parte a A13. CNAIR a desemnat astazi castigatorul pentru proiectarea si executia tronsonului 2 al autostrazii Sibiu-Fagaras”, spune si ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Constructorul are la dispozitie 12 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
Valoarea ofertata a contractului (finantat din Programul Transport) este de 1,54 miliarde de lei (fara TVA).
Semnarea contractului va fi posibila, dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii.
In prezent, sunt semnate contracte pentru proiectarea si executia primilor 39,47 km ai Autostrazii Sibiu-Fagaras, astfel:
– Tronsonul 3 (17,61 km) Arpasu de Jos (DN1)- Sambata de Sus (DJ 105B)
– Tronsonul 4 (21,86 Km): Sambata de Sus (DJ 105B)- Municipiul Fagaras (16,26 km) si drum de legatura cu DN1 (5,6 km).
Contractul pentru proiectarea si constructia tronsonului 1, Boita (Autostrada Sibiu – Pitesti) – Avrig – Marsa, in lungime de 14,25 km este in curs de semnare, spune Grindeanu.
Autostrada Sibiu- Fagaras (cu o lungime de 68,04 km) are o importanta majora in desfasurarea traficului rutier pe directia Coridorului IV Pan European si face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la reteaua de transport europeana TENT- Comprehensive (Intercoridorul Moldova-Transilvania).
Un număr de telefon va rog