Podul suspendat peste Dunare de la Braila/Galati – Tulcea nu a fost proiectat cu sistem de iluminat arhitectural, ci doar cu sistem de iluminat public care permite desfasurarea circulatie rutiere in conditii de siguranta. Autoritatile vor acum sa realizeze un proiect care sa permita si iluminarea arhitecturala a podului. Secretarul de stat in Transporturi Irinel Ionel Scriosteanu a initiat pe pagina proprie de Facebook un sondaj cu trei propuneri de iluminat arhitectural pentru podul de la Braila, inaugurat saptamana trecuta.
”Intrucat Podul suspendat peste Dunare de la Braila/Galati – Tulcea nu a fost proiectat cu sistem de iluminat arhitectural, ci doar cu sistem de iluminat public care permite desfasurarea circulatie rutiere in conditii de siguranta, vrem sa realizam un proiect care sa permita si iluminarea arhitecturala a podului. Va invit sa vizualizati videoclipul atasat, care contine 3 propuneri de iluminat arhitectural si sa raspundeti in comentarii care este varianta pe care o considerati reprezentativa si potrivita acestui nou simbol al Romaniei, astfel incat sa fie pus in valoare si in acest fel. De asemenea, as dori sa distribuiti cat mai mult, pentru a putea afla cat mai multe pareri si sugestii”, spune Scriosteanu.
Clipul poate fi vizionat aici.
”Sondajul si propunerile sunt orientative, iar tipul si varianta de iluminat care vor fi realizate, vor parcurge etapele de aprobare si avizare, in asa fel incat sa primeze siguranta circulatiei rutiere a tuturor participantilor la trafic”, adauga secretarul de stat.
Noul pod peste Dunare de la Braila a fost dat in trafic pe 6 iulie. Podul de la Braila este cea mai complexa lucrare de infrastructura rutiera de dupa Revolutie si a costat peste 500 de milioane de euro.
Taxa de trecere a podului nu se va plati in primii cinci ani.
Este al treilea pod din Europa ca lungime a deschiderii, aproximativ 1.200 m, si va lega Muntenia de Nord si sudul Moldovei de Dobrogea. Podul suspendat de la Braila este cel mai mare proiect de infrastructura din ultimii 30 de ani din Romania.
Podul de la Braila va duce traficul dinspre Moldova de Sud (Focsani-Galati) ori Muntenia de Nord (Buzau) spre Nordul Dobrogei (Tulcea, Delta Dunarii) si spre Constanta.
Valoarea initiala a proiectului este de 1.995.932.260 lei, fara TVA, finantat din fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd.
Un drum expres este cuprins in Master Planul de Transport 2020-2030, Buzau-Braila-Tulcea-Constanta. Totodata se poate face legatura cu Ucraina, la nivel de drum de mare viteza, poate cu Odesa, inchizandu-se astfel coridorul care vine de la Lvov.
Podul este amplasat la peste 40 de metri de nivelul maxim al apei Dunarii, astfel ca nu afecteaza cu nimic circulatia navelor, respectand normele senalului navigabil.
Podul are 3 deschideri: o deschidere principala (1.120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brailean si de 364,6 metri pe malul tulcean.
Mai mult, podul Golden Gate este proiectat sa aiba o durata de viata de 120 de ani;
Are un centru de monitorizare si control care va inregistra permanent starea podului, prin cei 50 de senzori instalati pe pod in punctele esentiale.