UN NOU TRASEU PROPUS PENTRU AUTOSTRADA PLOIESTI-BRASOV- Viteza maxima va fi de 80 km/h in zona de munte

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat in consultare publica noua propunere de traseu pentru Autostrada Ploiesti – Brasov. Viteza de proiectare este de 80 km/h, comparativ cu standardul la campie de 130/140 km/h, ceea ce reduce semnificativ costurile si lungimea traseului, ramanand doar 105 km de construit. Asta ar insemna o reducere semnificativa de cost, de la 8-9 miliarde de euro in varianta initiala „autostrada metrou”, la aproximativ 3-4 miliarde de euro.

Autostrada Ploiesti Brasov va reduce timpii de calatorie, sporind gradul de siguranta rutiera si degrevand orasele Ploiesti, Campina, Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal si Brasov precum si comunitatile invecinate de blocajele din trafic, arata CNAIR.

Compania de Drumuri mentioneaza in document insa si cateva constrangeri identificate pentru aceasta Alternativa 3: Ariile protejate naturale in Bucegi, intersectia cu linii de inalta tensiune de 110kV si 400kV, interferenta cu imobile ale Ministerului Apararii si cu traseul DN1 existent, dar si cu alte proiecte de dezvoltare a retelei rutiere in zona localitatilor Banesti-Campina si Busteni-Azuga.

Cei interesati sa completeze un formular pana in data de 11 mai 2023, ora 23:59. Totodata, sunt invitati si sa consulte noua propunere de traseu, care vine in completarea variantelor supuse dezbaterii publice din februarie.

CNAIR continua consultarea publica privind traseul autostrazii Ploiesti –Brasov si invita pe cei interesati sa completeze un formular (pana in data de 11.05.2023, ora 23:59) si sa consulte noua propunere de traseu (detalii aici), care vine in completarea variantelor supuse dezbaterii publice din luna februarie 2023. Amintim faptul ca procesul de consultare publica reprezinta un element necesar in implementarea acestui proiect de infrastructura ce inglobeaza multiple beneficii pentru comunitatile locale si regionale, precum si dezvoltarea economiei nationale. Autostrada Ploiesti Brasov va reduce timpii de calatorie in regiune, sporind gradul de siguranta rutiera si degrevand orasele Ploiesti, Campina, Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal si Brasov precum si comunitatile invecinate de congestiile de trafic”, arata CNAIR.

Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 Km/h)

Km 0+000 al Alternativei 3 se afla in zona km 68+100 al autostrazii A3 Bucuresti – Ploiesti existenta. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se afla la intersectia cu DN1, intre localitatile Ghimbav si Codlea. Acesta include si un sector cu lungimea de 6.239km care a fost dat in exploatare in luna decembrie a anului 2020.

Traseul in plan al alternativei 3 se desprinde din Autostrada A3 existenta prin intermediul unui nod rutier de tip B, amplasat in NE de Rafinariei Petrobrazi, si are urmatoarele particularitati:

Dupa nodul rutier traseul autostrazii supratraverseaza printr-un pasaj cu o lungime de aproximativ 1000m, Drum acces Brazi, DN1 (Bucuresti – Brasov) si CF 300 (Bucuresti – Brasov).

Traseul se continua pe directia Nord Vest, iar la Km 5+225 supratraverseaza cu un pasaj drumul national DN 1A. In continuare traseul se intersecteaza cu DJ 140 (drum ce face legatura din DN 1A cu localitatea Strajnic), la intersectie este prevazut un pasaj pe DJ 140 peste autostrada.  

La Km 8+300 traseul se intersecteaza cu DJ 129 (drum ce face legatura dintre localitatatile Strajnic si Targsorul Vechi), la intersectie este prevazut un pasaj pe DJ 129 peste autostrada.

In continuare supratraverseaza linia C.F. 302, DJ140 si un canal ANIF printr-un pasaj.

Supratraverseaza DN72 la km 12+500, legatura cu aceesta fiind realizata printr-un nod rutier de tip B aflat in zona km 13+600, la NV de parcul industrial;

  • La km 15+850 supratraverseaza drumul judetean DJ101I care face legatura intre Localitatile Buda si Aricesti Rahtivani;
  • La km 17+850 supratraverseaza magistrala C.F. 300, iar intre km 20+000 si 33+000 urmeaza traseul acesteia prin partea de est;
  • Intre km 25+900 si 29+500 ocoleste localitatea Floresti prin estul acesteia, supratraversand urmatoarele drumuri: DC 113, DJ 720 si DC 111 la Km 26+580, Km 27+310 respectiv Km 28+080;
  • In zona km 33+430 este prevazut un nod rutier de tip B prin care se realizeaza legatura cu DN1 in zona localitatii Banesti;
  • La km 34+850 se propune realizarea unui pod cu lungimea totala de 300m ce subtaverseaza albia Raului Prahova.
  • La Km 39+840 la intersectia cu CF Poiana Campina – Campinita, linie de cale ferata nefunctionala Traseul autostrazii urmareste linia rosie a DN1, iar la Km 39+930 la intersectia cu DJ 100E, pasajul de pe DJ 100E se va suprainalta pentru a fi asigurat gabaritul de 5,50m.
  • La Km 42+460 la intersectia cu DJ101R, in dreptul localitatii Podul Vadului, traseul autostrazii subtraverseaza DJ 101R prin deschiderile podului existent;
  • Intre Km 46+000 si Km 46+950 traseul Autostrazii traverseaza pe un viaduct, in zona de nord a garii Breaza, Raul Prahova, magistrala CF 300 Ploiesti – Brasov si Raul Prahova din nou;
  • La Km 47+690 este prevazut un nod rutier de tip B prin care se realizeaza legatura cu DN1 in zona localitatii Breaza.
  • Intre Km 49+700 – Km 52+150 traseul Autostrazii supratraverseaza linia C.F. 300, Raul Prahova si DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2260, iar la intrare in localitatea Comarnic continuand printr-o succesiune de tuneluri si viaducte pana in zona localitatii Posada. 
  • La Km 59+000 dupa iesirea din tunelul Posada urmeaza un viaduct care supratraverseaza Valea Floreiului, dupa care se inscrie intre CF si DN 1, pana la Km 61+700 cand supratraverseaza cu un viaduct Raul Prahova si CF 300;
  • Intre Km 62+000 – 65+000 traseul autostrazii continua pe partea stanga a CF Ploiesti – Brasov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraverseaza CF 300 si Raul Prahova, subtraverseaza DN1 prin tunel, la iesirea din tunel traseul se continua pe un viaduct peste Paraul Valea Gagului de la Km 66+150, zona in care se dezvolta un nod rutier de tip B, in zona Valea larga, pentru legatura cu DN1 si Statiunea turistica Sinaia. 
  • Intre Km 66+000 – 72+000 traseul ocoleste prin partea partea de est Localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri viaducte si tuneluri.
  • La Km 72+750 este prevazut un nod rutier de tip B prin care se realizeaza legatura cu DN1 si localitatile Sinaia si Busteni.
  • Intre Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrazii ocoleste Statiunea Busteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrari importante: poduri, viaducte, tuneluri si structuri de tipul cut and cover.
  •     La Km 78+500 este prevazut un viaduct care traverseaza Raul Prahova, CF 300 si DN1.
  • Intre Km 79+000 – Km 81+200 treaseul autostrazii ocoleste Statiunea Azuga prin partea stanga, unde sunt necesare o succesiune de lucrari importante: poduri, viaducte, tuneluri si structuri de tipul cut and cover.
  • Intre km 81+500 si 88+000 exista o alternanta de poduri si viaducte, ce traverseaza zona muntoasa si supratraverseaza DN73A la Km 86+330 in localitatea Predeal;
  • La km 86+230 interfereaza cu imobile aflate in administrarea M.A.P.N.
  • Dupa iesirea din tunel urmeaza un viadict cu lungimea de 2160m pe langa valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 Autostrada supratraverseaza cu un pasaj DN 73A.
  • Intre Km 96+000 si Kn 100+000 Traseul traverseaza o seie de paraie si vai.
  • La Km 100+230 autostrada este supratraversata de drumul judetean DJ 101 cu un pasaj.
  • In zona km 101+500 este prevazut un nod rutier ce va face legatura cu DN73, dar si cu sectorul de Autostrada (Rasnov-Cristian) dat in exploatare;
  • Sectorul cuprins intre km 101+500 si 107+790 se afla in exploatare conform datelor puse la dispozitie de catre Beneficiar;
  • La km 107+742 Autostrada va fi supratraversata de DJ112B, iar legatura Autostrazii cu Localitatea Cristian (DN73), realizandu-se printr-un nod rutier tip B amplasat la km 108+555;
  • Finalul proiectului este la km 112+742, unde este prevazut un nod rutier de tip B ce va realiza legatura cu DN1 si cu viitoarea varianta ocolitoare a municipiului Codlea”, releva documentul.

Constrangeri identificate pentru Alternativa 3:

  • Ariile protejate naturale, Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi;
  • Interferenta cu zona de siguranta a magistralei C.F. 300;
  • Intersectia cu linii de inalta tensiune de 110kV si 400kV;
  • Interferenta cu imobile ale M.A.P.N.;
  • Interferenta cu traseul DN1 existent;
  • Demolari constructii existente;
  • Interferenta cu alte proiecte de dezvoltare a retelei rutiere in zona localitatilor Banesti-Campina si Busteni-Azuga.
Articolul precedentTRONSONUL SEBES-TURDA VA FI REDESCHIS PE 15 MAI – Autostrada s-a surpat iar, dupa ce tocmai a fost demolata si reconstruita
Articolul următor700 DE KM DE DRUMURI SE MODERNIZEAZA IN JUDETUL ARAD – Reabilitari de 11 milioane euro pentru un drum de 36 km

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.