Constructorul UMB a asternut joi, 6 aprilie, primul strat de asfalt pe A7 Autostrada Moldovei. Peste trei kilometri de asfalt au fost asternuti pe sectorul care face jonctiunea intre tronsoanele 2 si 3 ale Autostrazii Buzau – Focsani (parte a A7).
”Evolutie spectaculoasa a santierului Autostrazii Buzau- Focsani (82,4 km) la aproape 2 luni de la inceperea lucrarilor! Au fost asternuti astazi primii 3 kilometri de asfalt, un sector care asigura jonctiunea intre Tronsoanele 2 si 3 ale acestei autostrazi (parte din A7)”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Constructorul roman mai are in pregatire inca 11 km, pe care in scurt timp va incepe asternerea asfaltului, spune, la randul sau, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Pentru tronsonul 3 (Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni), in lungime de 36,1 km, contractul a fost semnat in data de 12.01.2023 iar lucrarile au inceput in data de 10 februarie 2023.
Contractul are o valoare de 1,46 miliarde de lei (fara TVA), iar lucrarile trebuie finalizate in 26 de luni (2025).
Pentru tronsonul 1 (Buzau – Vadu Pasii), in lungime de 4,6 km, contractul a fost semnat in data de 06.09.2022 iar lucrarile au inceput in data de 05 decembrie 2022.
Contractul are o valoare de 689 milioane de lei (fara TVA), iar lucrarile trebuie finalizate in 20 de luni (2024).
Pentru tronsonul 2 (Vadu Pasii – Ramnicu Sarat), in lungime de 30,8 km, contractul a fost semnat in data de 12.01.2023 iar lucrarile au inceput in data de 06 februarie 2023.
Contractul are o valoare de 689 milioane de lei (fara TVA), iar lucrarile trebuie finalizate in 20 de luni (2024).
Pentru tronsonul 4 (Mandresti Munteni – Focsani), in lungime de 10,94 km), contractul a fost semnat in data de 06.09.2023 iar lucrarile au inceput in data de 05 decembrie 2022.
Contractul are o valoare de 763 milioane de lei (fara TVA), iar lucrarile trebuie finalizate in 20 de luni (2024).
Constructia celor 4 tronsoane, in lungime totala de 82,44 km este finantata prin PNRR.
A7 este cel mai mare proiect de infrastructura propus prin PNRR (pentru segmentul Pascani-Bacau-Focsani-Buzau-A3).
Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.
Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.
Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.