Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat miercuri, 3 februarie 2021, ca a depus solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul de investitie „Autostrada Buzau-Focsani”, propus a fi amplasat in judetele Buzau si Vrancea. Lungimea totala a traseului este de circa 82 de kilometri, durata de implementare de 36 de luni, iar valoarea proiectului este de 3,9 miliarde lei, se arata in documentatia depusa la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului.
Autostrada Buzau – Focsani face parte din Coridorul 3 – Bucuresti – Regiunea NE (Moldova) (OR3) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national, se arata in documentul depus de CNAIR.
„Asa cum rezulta din analiza Modelului National de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin constructia unei autostrazi in lungul acestui coridor va conduce la cresterea traficului rutier prin generarea de noi calatorii si atragerea de noi investitii in ariile urbane. Coridorul faciliteaza accesul in zona turistica Neamt sau nordul Moldovei. Coridorul se desfasoara la contactul dintre Subcarpatii Curburii si Campia Romana intre Ploiesti si Marasesti, Culoarul Siretului intre Marasesti si Pascani, Podisul Sucevei intre Pascani si Siret”, potrivit studiului de fezabilitate.
Coridorul 9 conecteaza sudul tarii cu regiunea NE, regiunile istorice Moldova si Bucovina, dar si cu Ucraina si Republica Moldova. Coridorul are o lungime totala de 429 km si se desfasoara intre Ploiesti (jonctiunea Dumbrava) si Siret (granita de nord cu Ucraina).
Centrele urbane conectate pe acest coridor sunt: Bucuresti, Ploiesti, Mizil, Buzau, Ramnicu Sarat, Focsani, Marasesti, Adjud, Bacau, Roman, Pascani, Suceava si Siret. Coridorul se desfasoara la contactul dintre Subcarpatii Curburii si Campia Romana, intre Ploiesti si Marasesti. Culoarul Siretului intre Marasesti si Pascani, Podisul Sucevei intre Pascani si Siret.
Autostrada Buzau – Focsani face parte din reteaua rutiera TEN-T Central, obiectivul fiind, de asemenea, cuprins in Master Planul General de Transport, aprobat prin HG 666/ 2016, fiind identificat in cadrul Anexei nr. V, Stabilire nevoi de finantare.
„Avand in vedere declararea si prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pana la iesirea din starea de alerta, informatiile privind Memoriul de prezentare pentru proiectul mai sus mentionat pot fi consultate online pe pagina de internet www.anpm.ro la sectiunea Reglementari/Acordul de mediu/Documentatii procedura EIA si EA”, mentionaeza CNAIR in anuntul publicat pe siteul companiei.
Traseul Autostrazii Buzau – Focsani incepe in sud estul municipiului Buzau, asigurand legatura cu DN 2 printr-un drum de legatura si se termina in partea de Nord a municipiului Focsani.
Lungimea totala a traseului este de cca 82,44 km si se imparte in 4 tronsoane distincte, dupa cum urmeaza:
• Tronsonul 1 – Buzau (Autostrada Ploiesti – Buzau) si Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2);
• Tronsonul 2 – Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – Ramnicu Sarat (DN 22);
• Tronsonul 3 – Ramnicu Sarat (DN 22) – Mandresti Munteni (DN 23);
• Tronsonul 4 –Mandresti Munteni (DN 23) – Focsani Nord (DN 2).
Valoarea investitiei pentru proiectul analizat este de de 3.943.574.000 lei, se precizeaza in documentatia depusa de CNAIR.
Observatiile publicului se primesc zilnic, prin posta, prin fax la nr.0212071103, in format electronic la adresa de e-mail autorizari@anpm.ro, la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului din Splaiul Independentei, nr. 294, Sector 6, Bucuresti. Intreaga documentatie poate fi consultata aici http://www-old.anpm.ro/upload/161144_Autostrada%20Buzau-Focsani%20_%20Memoriu%20de%20prezentare.pdf