Directorul General al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol (foto), anunta ca au inceput lucrarile propriu-zise la tunelul Robesti, amplasat pe sectiunea 2 (Boita-Cornetu) a autostrazii Sibiu-Pitesti (A1).
Tunelul Robesti va avea o lungime de 900 metri, este construit cu metoda austriaca iar pe anumite portiuni, unde a fost identificata roca dura se va apela inclusiv la dinamitare subterana.
Asocierea de constructori turci (Mapa – Cengiz) este mobilizata pe acest sector al santierului, pentru aceasta faza, cu 30 de muncitori si 10 utilaje specializate.
Pe masura ce activitatile vor evolua, numarul muncitorilor si al utilajelor va creste proportional.
Contract de peste 4 miliarde lei
Pe intreaga sectiune vor fi construite 7 tuneluri, din care cel mai lung va fi cel de la Caineni (1.520 m).
Contractul pentru constructia sectiuni 2 (31,33 km) a autostrazii Sibiu – Pitesti are o valoare de 4,25 miliarde lei (fara TVA), este finantat prin Programul Transport (Fonduri Europene Nerambursabile) si trebuie finalizat in anul 2028.
Stadiu fizic al lucrarilor pe intregul santier se apropie de 7%.