Echipele UMB si Euro Asfalt inainteaza cu strapungerea tunelurilor de pe lotul de autostrada A1 Margina – Holdea. Ambele galerii ale primului tunel (cel scurt) se construiesc exclusiv prin forare – ”noua metoda austriaca NATM”. Pentru tunelul al doilea, cel lung de aproape 2 km, se combina forarea cu tehnologia ”cut and cover”, anunta Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Directia Timisoara.
Aceasta metoda presupune realizarea tunelului in sapatura deschisa, urmand ca excavatiile sa se desfasoare sub incinta ecranelor de piloti si placii de deasupra, executata de la suprafata. Dupa evacuarea materialului din incinta creata, se realizeaza ”camasuiala” tunelului, la fel ca la cel executat prin forare.
La galeria tunelului 1, strapunsa la finele lunii iulie, au inceput lucrarile de realizare a structurii de rezistenta (”camasuiala” tunelului). La cea de-a doua galerie a tunelului 1 s-au forat peste 220 metri, in aceasta toamna urmand sa fie strapunsa.
La tunelul al doilea, pe sectorul ”cut and cover”, sunt in curs de realizare ecranele de piloti si placa sub care se vor executa excavatiile pentru tunel. In ceea ce priveste realizarea tunelului prin forare, dinspre zona ”cut and cover”, au fost demarate lucrarile de intrare in subteran.
Portal finalizat
Pentru prima iesire din tunelul 2 a fost finalizat portalul in lungime de 234 metri si au inceput lucrarile de evacuare a materialului de sub acesta. Pentru cealalta galerie, unde portalul este mai scurt, au fost demarate lucrarile de intrare in subteran.
In paralel, antreprenorul desfasoara activitati pe intreg traseul autostrazii, fiind in curs de executie lucrari de terasamente, scurgerea apelor, podete, precum si la pasajele de traversare a vailor si a caii ferate de pe traseu.







