FONDURI PENTRU VARIANTA OCOLITOARE AZUGA-BUSTENI – Guvernul aloca 23 milioane lei pentru exproprieri

Guvernul Romaniei aloca 23 milioane lei pentru construirea variantei ocolitoare Azuga-Busteni. Banii vor fi folositi pentru exproprieri.

Guvernul a aprobat luni, 14 iulie 2025, Hotararea privind declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Acces rutier complementar descarcare A3 Azuga – Busteni”. Dar si pentru aprobarea listei imobilelor proprietate publica a statului si a listei imobilelor proprietate publica a unitatilor administrativ – teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national.

Potrivit Executivului, actul normativ aproba amplasamentul lucrarii de construire a variantei ocolitoare Azuga-Busteni si asigura fondurile necesare pentru exproprierea unor imobile situate pe raza celor doua localitati. Lucrarea este menita sa conduca la fluidizarea traficului local si turistic pe DN1, in zona celor doua localitati, una dintre cele mai aglomerate artere din Romania.
Drumul va asigura legatura dintre DN1 si viitorul nod de autostrada, atunci cand autostrada A3 va fi construita, centura umand sa preia traficul de descarcare de pe autostrada.

Astfel, se aloca suma de 23,2 milioane lei pentru exproprierea unui numar de 121 imobile si o suprafata de teren de 104.059 metri patrati. Suma provine de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

De asemenea, pentru realizarea lucrarii, este necesara ocuparea unei suprafete de teren de 89.411 mp apartinand proprietatii publice a statului si o suprafata de teren de 22.395 mp apartinand proprietatii publice a unitatii administrativ-teritoriale Azuga si Busteni din judetul Prahova.

Varianta ocolitoare de aproape 10 kilometri

Varianta ocolitoare va avea o lungime totala de 9,434 kilometri, iar lucrarile constau in amenajari de subtraversari rutiere a liniei de cale ferata 300 Bucuresti-Brasov, poduri peste raul Prahova si viaducte, realizarea unui semitunel in zona localitatii Azuga, precum si amenajarea unei intersectii cu drumurile principale existente in zona pentru asigurarea fluentei in trafic.

Articolul precedentCIRCULATIE DESCHISA PE CEL MAI LUNG POD DE PE A7 – Podul peste raul Buzau are o lungime de peste 1 km
Articolul următorMETODA AUSTRIACA – Imagini de pe santierul lotului 2 Margina-Holdea al autostrazii Lugoj–Deva (Video)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.