Ritm bun de lucru pe santierul sectiunii 3 (Cornetu – Tigveni) a autostrazii Sibiu – Pitesti (A1), precizeaza Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNAIR). Asocierea de constructori italieni si romani (Webuild SPA – TANCRAD SRL) are mobilizati in santier 700 de muncitori si 160 de utilaje. Se lucreaza la portalurile tunelului Poiana, o structura de o complexitate deosebita, in lungime de 1,78 km.
Forajul la tunel va incepe in primavara anului viitor, iar constructorii vor folosi in premiera pentru Romania metoda TBM (Tunnel Boring Machine). Aceasta este o tehnica de excavare mecanica a tunelurilor cu ajutorul unor masini speciale de forat tuneluri cu o eficienta ridicata.
De asemenea, constructorii au in santier doua fabrici de grinzi prefabricate (Cepari si Racovita) care au inceput productia in 4 iulie si respectiv 5 iunie 2025. S-au realizat 44 de bucati dintr-un necesar de 1400 grinzi prefabricate.
Pe acest lot se vor mai construi 2 noduri rutiere si 55 de structuri. Potrivit CNAIR, valoarea contractului este de 5,32 miliarde lei, fara TVA, iar sursa de finantare este Programul Transport (PT).