Contractul pentru constructia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea a fost semnat miercuri, 15 mai 2025, intre CNAIR si o Asociere de constructori romani si ucraineni.
Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, contractul are o valoare de 2,32 miliarde de lei (fara TVA), o perioada de executie a lucrarilor (FIDIC rosu) de 24 de luni si este finantat prin Programul Transport 2021-2027.
Pe traseul acestui lot, in lungime de 33,7 km, vor fi construite inclusiv:
– un pasaj (727 metri) peste calea ferata si DC77;
– doua parcari (fiecare prevazuta cu 3 statii de incarcare pentru autoturismele electrice);
– un Nod rutier care asigura conexiunea cu drumul de legatura Centura Oradea-A3,
– un Nod rutier la intersectia cu drumul comunal 77 ( DC77);
– un Nod rutier in zona localitatii Gepiu (la intersectia cu DN79);
– un Nod rutier in zona localitatii Salonta (la intersectia cu DJ 795).
Contractul prevede si constructia drumului de legatura cu DN 79 (Salonta), care va avea o lungime de 5,3 km.
Drumul expres Arad-Oradea are o lungime totala de 120,47 km si este compus din 3 loturi:
– Lotul 1 (33,7 km) la care se adauga drumul de legatura (5,3 km) cu DN 79 (Salonta).
– Lotul 2 (39,7 km) la care se adauga drumul de legatura pana la granita cu Ungaria (10 km).
– Lotul 3 (47,07 km) la care se adauga Drumul de legatura (2,9 km) cu zona industriala Arad Vest.
Acest nou drum expres va face parte din coridorul european strategic Via Carpathia care va asigura legatura rutiera dintre Marea Baltica-Marea Neagra si Marea Mediterana.