UMB S-A INTORS LA LUCRU – Umbrarescu finalizeaza ultimii kilometri ai Drumului Expres Craiova Pitesti. In primavara se va circula intre Craiova si Bucuresti pe drum de mare viteza

Veste importanta de pe santierul Tronsonului 4 Colonesti – Oarja – Pitesti al Drumului Expres Craiova Pitesti. Directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Cristian Pistol a anuntat ca „UMB s-a intors la lucru pe ultimii km ai Drumului Expres Craiova-Pitesti (Dex12)!”.

Potrivit precizarilor facute de directorul CNAIR Cristian Pistol, sectorul de 12 kilometri ai Tronsonului 4 era singura portiune care lipsea pentru crearea legaturii intre Drumul Expres Craiova Pitesti si Autostrada A1.

„Cei 12 km ai Tronsonului 4 (Colonesti – Oarja – Pitesti), care au ramas de finalizat vor face conxiunea dintre DEx12 si A1, in aceasta primavara.

Practic se va putea circula intre Craiova si Bucuresti, pe drum de mare viteza, pe o distanța de aproximativ 230 km”, precizeaza Cristian Pistol.

Sorin Grindeanu: „Vom putea circula neintrerupt pe aproximativ 230 km de drum de mare viteza intre Craiova si Bucuresti”

Momentul reinceperii lucrarilor de catre UMB pe Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova Pitesti a fost marcat si de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care a precizat care este numarul muncitorilor si al utilajelor mobilizate pe santierul Tronsonului 4 pentru finalizarea celor 12 kilometri. De altfel, Grindeanu a precizat ca in prezent stadiul lucrarilor este de 84%, iar termenul estimat pentru finalizarea acestora este luna mai.

„Pentru inceput, constructorul roman a mobilizat, in santier, 380 de muncitori si 174 utilaje care lucreaza la construcția ultimilor 12 km ai primului drum expres din Romania.

Stadiul lucrarilor este de 84%, iar termenul estimat pentru finalizarea acestora este luna mai.

Dupa finalizarea celor 121 de km ai Drumului Expres Craiova-Pitesti vom putea circula neintrerupt pe aproximativ 230 km de drum de mare viteza intre Craiova si Bucuresti”, a punctat Sorin Grindeanu.

Drumul Expres Craiova – Pitesti, Tronsonul 4 – Colonesti – Pitesti (A1)

Lungime: 31,8 km (+ drum de legatura cu DN65)

Descriere: 2x(2×3,5) m / Acostamente 2×1,5 m / Banda mediana 3,00 m

Constructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Valoare: 755 milioane lei (fara TVA) – valoare actualizata

Data inceperii: 15 noiembrie 2021 (12 luni proiectare + 24 luni executie)

Termen de finalizare: decembrie 2024

Drumul Expres Craiova-Pitesti este impartit in 4 tronsoane:

Tronsonul 1 – Craiova-Robanesti: 17,7 km – dat in trafic pe 29.11.2024

Trosonul 2 – Robanesti-Slatina: 40 km – deschis integral circulatiei in 2022

Tronsonul 3 – Slatina-Colonesti: 31,7 km – deschis integral ciculatiei in 2023

Tronsonul 4 – Colonesti-Pitesti: 32 km – 20 km dati in trafic in 28.11.2024, diferenta de 12 km, pana la intersectia cu A1 urmand sa fie data in trafic in perioada urmatoarea.

DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.

Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.

Articolul precedentPROIECTE COMUNE ROMANIA-MOLDOVA – Finantare europeana pentru proiecte destinate conectivitatii infrastructurii de transport rutiere si feroviare atat in Romania, cat si in Republica Moldova, de peste 155 milioane euro
Articolul următorAERODROMURILE EUROPEI – Romania are declarate 143 de aerodromuri. Cele mai multe aerodromuri are Franta, 1706. Vezi care este tara europeana care, desi se intinde pe doua continente, are doar 33 de aerodromuri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.