Primul tunel forat pe o autostrada din România este aproape finalizat! Vorbim despre tunelurile cunoscute la nivel public ca Daniela si Alina. Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor si Infrastructurii Sorin Grindeanu, care a felicitat la scena deschisa constructorul austriac PORR pentru ritmul de lucru sustinut de pe sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges din Autostrada Sibiu-Pitesti. Segmentul de drum in lungime de 9,86 de kilometri, pe lungimea caruia se construiesc tunelurile in lungime de 1350 metri are un progres fizic de 60%, in conditiile in care termenul de finalizare a lucrarilor este 2027.
De altfel, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a precizat ca, dat fiind ritmul de lucru de pe sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti, sunt toate sansele ca la finalul acestui an sa se circule in regim de auostrada de la Tigveni la Bucuresti, reprezentand circa 140 kilometri. Aceasta daca vor fi finalizate in termenul prevazut si lucrarile la Sectiunea 5 Baiculesti-Curtea de Arges.
„Constructorul austriac este foarte bine mobilizat pe cei 9,86 km ai Sectiunii 4 (Tigveni – Curtea de Arges) din Autostrada Sibiu-Pitesti, unde se construieste inclusiv un tunel în lungime de peste 1.300 de metri.
Sapaturile pentru galeria de pe sensul Sibiu-Pitesti au ajuns la 1.193 metri si la 1.026 metri la galeria de pe sensul Pitesti-Sibiu.
Progresul fizic pe întregul santier este de 60%. Daca se mentine ritmul, sunt mari sanse ca la finalul acestui an sa se circule pe autostrada, de la Tigveni la Bucuresti, pe mai mult de 140 km (dupa finalizarea lucrarilor si pe ultimii 14,65 km ai Sectiunii 5, între Baiculesti si Curtea de Arges).
Termenul contractual de finalizare a lucrarilor pe Sectiunea 4 (Tigveni-Curtea de Arges) este 2027″, a declarat Sorin Grindeanu.
Directorul CNAIR Cristian Pistol: „Lucrarile la tunelul în lungime de 1.350 m sunt avansate, iar în aceasta primavara se va realiza strapungerea la prima din cele doua galerii”
La randul sau, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a mentionat ca in aceasta primavara urmeaza sa fie realizata strapungerea la prima dintre cele doua galerii (tuneluri) , acesta fiind la randul sau increzator ca la finalul lui 2025 se va putea circula pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti:
„Ritm foarte bun de lucru pe santierul sectiunii 4 a autostrazii Sibiu – Pitesti (A1)!
Constructorul austriac (Porr Construct) este mobilizat foarte bine în santier si a ajuns deja la un stadiu fizic de 60%, desi termenul contractual de finalizare este 2027.
Lucrarile la tunelul în lungime de 1.350 m sunt avansate, iar în aceasta primavara se va realiza strapungerea la prima din cele doua galerii.
Sapaturile au ajuns la 1.193 m la galeria de pe sensul Sibiu – Pitesti si la 1.026 m la galeria de pe sensul Pitesti – Sibiu.
Sunt sanse reale ca la finalul anului 2025 sa putem circula în regim de autostrada, între Tigveni si Bucuresti, pe mai mult de 140 km.
Pentru aceasta trebuie finalizate si lucrarile pe ultimii 14,65 km ai sectiunii 5 (Pitesti – Curtea de Arges) din care au fost dati în circulatie anul trecut 15,7 km”, a afirmat Cristian Pistol.
Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges are o lungime de aproape 10 km, iar pe aceasta sectiune vor fi realizate 13 lucrari de arta, dintre care 12 poduri, pasaje si viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri.
Cuprinde si constructia unui nod rutier la Tigveni, unde va face conexiunea cu Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu – Pitesti.
Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fara TVA si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. Astfel, conform contractului, lucrarile trebuie finalizate in 2027.