Compania Nationala Cai Ferate CFR SA cauta operator economic pentru modernizarea instalatiilor de cale ferata aferente Sectoarelor 1 si 2, respectiv Sector 1: Bucuresti – Pitesti, Sector 2: Bucuresti- Urziceni. In acest sens a fost lansata licitatia publica pentru Sporirea eficientei economice si a sigurantei feroviare prin cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara -8 loturi: Lot 1 – Sectoare CF: Lot 1-Sucursalele Regionale CF Bucuresti si Craiova in vederea efectuarii de lucrari de semnalizare feroviara.
Potrivit anuntului publicat in SEAP, valoarea totala a contractului este de 499.335.025.93 lei, iar durata contractului este de 21 de luni calendaristice, respectiv 6 luni perioda de proiectare si 15 luni perioada de executie.
Contractul prevede lucrari de constructii de cladiri, servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport, servicii de asistenta tehnica si servicii de publicitate care urmeaza sa fie efectuate in urmatoarele locatii:
Sector 1: Bucuresti – Pitesti (statiile Sabareni, Ciocanesti, Gherghani, Titu, Fusea, Matasaru, Gaesti, Leordeni Arges, Calinesti, Golesti, Ram. Golesti, Pitesti, Pitesti Nord), de pe raza sucursalelor regionale Bucuresti si Craiova;
Sector 2: Bucuresti- Urziceni (statiile Caciulati, Moara Vlasiei, Fierbinti, Dridu, Armasesti, Urziceni), de pe raza sucursalei regionale Bucuresti.
„Lucrarile propuse si necesar a fi executate sunt lucrari de modernizare a instalatiilor de semnalizare din statiile de cale ferata aferente Sectoarelor 1 si 2. -Sector 1: Bucuresti – Pitesti (statiile Sabareni, Ciocanesti, Gherghani, Titu, Fusea, Matasaru, Gaesti, Leordeni Arges, Calinesti, Golesti, Ram. Golesti, Pitesti, Pitesti Nord), de pe raza sucursalelor regionale Bucuresti si Craiova,( modernizare CEL si CE); -Sector 2: Bucuresti- Urziceni (statiile Caciulati, Moara Vlasiei, Fierbinti, Dridu, Armasesti, Urziceni), de pe raza sucursalei regionale Bucuresti( modernizare CEL); Scenariul/Optiunea optim(a) recomandat(a) prin DALI aprobat este Scenariul/Optiunea 1. Descrierea optiunii nr.1 avizate favorabil de catre CNCF CFR SA SECTOR 1 : Optiunea 1: inlocuirea instalatiilor de centralizare existente (CED) cu instalatii de Centralizare Electronica de Linie (CEL) cu instalatii BLAI pe intervalele adiacente fiecarei statii pentru statiile care apartin SRCF Bucuresti si inlocuirea instalatiilor de centralizare existente (CED/SBW) cu instalatii de Centralizare Electronica (CE) cu instalatii BLAI pe intervalele adiacente fiecarei statii pentru statiile care apartin de SRCF Craiova. Optiunea 1 se va realiza conform DALI . Situatia proiectata pentru sector 1 in scenariul optim consta in: • centralizare electronica de linie (CEL) pe distanta Sabareni -Titu cu post central de comanda in statia Titu si BLAI; • centralizare electronica de linie (CEL) pe distanta Fusea – Calinesti cu post central de comanda in statia Gaesti si BLAI; • instalatii de centralizare electronica (CE) in statiile Golesti, Pitesti si Pitesti Nord cu BLAI pe intervalele Golesti – Pitesti – Pitesti Nord si BLASI pe intervalele Golesti – Bradu de Sus , Bradu de Sus – Pitesti; SECTOR 2 : Optiunea 1: inlocuirea instalatiilor CEM cu instalatii CEL cu BLASI/BLAI, cu sectiuni realizate cu numaratoare de osii si cu post central de comanda la URZICENI pe intervalul Caciulati- Urziceni – Saratuica. Indicatori minimali conform avize CTE avem : Sector 1 Bucuresti – Pitesti – instalatii CEL = 2 Buc ( 9 statii incluse in CEL, Sabareni – Calinesti) si instalatii CE= 3 buc ( Golesti , Pitesti , Pitesti Nord) ; Sector 2 Bucuresti- Urziceni – 1 instalatie CEL ( 6 statii incluse in CEL , Caciulati – Urziceni ); Numar macaze centralizate (S1+ S2 )= 390 bucati ( estimativ). Lucrarile se vor executa in baza Caietului de sarcini Nr. Inv.4/54/16.10.2024”, se arata in anuntul SEAP.
Sporirea eficientei economice si a sigurantei feroviare prin cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara -8 loturi: Lot 1 – Sectoare CF: Lot 1-Sucursalele Regionale CF Bucuresti si Craiova ( proiectare si executie)
Sursa de finantare este din PNRR – capitolul I.1-Modernizarea si reinnoirea infrastructurii feroviare din Pilonul I – Tranzitia verde, Componenta C4 – Transport sustenabil, respectiv „Centralizari electronice si electrodinamice”, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate „C.F.R.”-S.A, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii conform act nr.11/1/570/27.06.2024 „Nota de aprobare a metodologiei de privind demararea procedurilor de achizitie publica la nivel regional “ emis de catre Sector Proiecte cu Finantare Externa.