Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca a fost desemnat castigatorul pentru constructia Variantei Ocolitoare Timisoara Vest, dupa finalizarea reevaluarii ofertelor. Este vorba despre antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET AS, care a fost desemnat initial castigator de CNAIR in iulie 2024, fiind apoi contestat la CNSC.
Ca urmare a solutiei definitive pronuntate de Curtea de Apel Bucuresti, antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET AS ramane constructor pe Centura Timisoara Vest.
Contractul prevede constructia Variantei ocolitoare Timisoara Vest, in lungime de 13,9 km.
Constructia Variantei Ocolitoare Timisoara Vest are o valoare de 1,41 miliarde de lei (fara TVA), contractul fiind finantat prin Programul Transport 2021-2027 (PT).
Durata prevazuta pentru realizarea varianta ocolitoare Timisoara Sud este de 30 de luni (6 luni proiectare si 24 de luni executie).
Variantei Ocolitoare Timisoara Vest urmeaza sa asigure legatura intre actuala centura a municipiului (Timisoara Nord) si varianta de ocolire Timisoara Sud, finalizata in august 2024.
Iata anuntul ministrului Sorin Grindeanu:
„Vesti bune pentru Timisoara!
S-a desemnat câstigatorul pentru constructia Variantei Ocolitoare Timisoara Vest, dupa finalizarea reevaluarii ofertelor!
Vorbim de acelasi constructor turc, având în vedere ca decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este mentinuta prin solutia definitiva a Curtii de Apel Bucuresti, din data de 25 octombrie, si valideaza, de altfel, rezultatul anuntat initial de CNAIR.
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fara TVA), iar finantarea este asigurata prin Programul de Transport (2021-2027).
Varianta Ocolitoare Timisoara Vest va avea o lungime de 13,90 km si trebuie construita în 30 de luni (6 luni proiectare si 24 luni executie).
Noua varianta ocolitoare va face parte integranta din Centura Municipiului Timisoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:
• un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totala de 750 m);
• un pasaj peste DN 6 si CF 133 (450 m) ;
• un pod peste râul Bega si peste rezervoarele de namol (450 m) ;
• 4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 si cu Drumul National Centura Timisoara, la intersectia cu DN 6, la intersectia cu DN 59A si la intersectia cu Radiala Noua de Vest/C30).
Semnarea contractului va fi posibila dupa 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse noi contestatii”.