Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici necesari construirii Autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni A8. Urmeaza sa fie elaborate Caietele de sarcini si apoi demararea licitatiei pentru proiectarea si executia celor 93,2 kilometri de traseu. Valoarea totala a contractului este de 26,39 miliarde lei, fara TVA (circa 5,2 miliarde euro).
„Cei peste 88 de kilometri de autostrada vor fi gata in trei ani de zile și vor contribui, cum e normal, la dezvoltarea economica a zonei. Este o investitie de peste 5 miliarde de euro, finantata mai ales din fonduri europene pe exercitiul financiar 2021-2027”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.
Proiectul este extrem de important, intrucat autostrada face parte din cei 311 kilometri pe care ii va avea Autostrada Unirii A8, ce va lega Moldova de Transilvania, traversand muntii Carpati.
Autostrada este structurata in patru tronsoane:
* Tronsonul 1 intre km 0+000 – km 31+500
* Tronsonul 2 intre km 31+500 – km 60+100;
* Tronsonul 3 intre km 60+100 – km 77+800;
* Tronsonul 4 intre km 77+800- km 93+269,87.
Secretarul de stat in ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu anunta astfel ca traseul Autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni A8 se va desfasura pe teritoriul judeţului Iasi, avand ca punct de începere localitatea Motca si tranzitand localitatile Pascani, Targu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iasi si Ungheni, unde va avea loc conexiunea cu noul pod la nivel de autostrada peste Prut de la Ungheni:
„Au fost aprobati in sedinta Guvernului Romaniei indicatorii tehnico-economici necesari construirii Autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni A8.
Urmatorul pas consta în elaborarea Caietelor de Sarcini si, ulterior, putem demara procedura de licitatie.
Acest tronson de autostrada face parte din Autostrada Unirii #A8, iar principalele caracteristici prevazute sunt:
– 93,2 km lungime traseu
– 101 structuri (poduri si tunele)
– 14 tuneluri
– 4 spatii de servicii
– 2 Centre de Intretinere si Coordonare
– 11 noduri rutiere
– 6 parcari de scurta durata
Valoarea totala estimata este de 26,39 miliarde lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile.
– Traseul acestui tronson se desfasoara pe teritoriul judeţului Iasi, avand ca punct de începere localitatea Motca si tranzitand localitatile Pascani, Targu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iasi si Ungheni, unde va avea loc conexiunea cu noul pod la nivel de autostrada peste Prut de la Ungheni.
Multumesc Consiliului Judetean Iasi si domnului presedinte al acestuia, Costel Alexe, dar si autoritatilor publice locale pentru colaborarea si implicarea în promovarea acestui proiect!
– Asa cum am mai spus, prioritizam Autostrada Unirii #A8 pentru a lega Moldova si Republica Moldova de Transilvania si Europa, traversand muntii Carpati. Este, de asemenea, un proiect major de infrastructura rutiera prevazut în Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021″.