DRUM NOU SPRE AEROPORTUL HENRI COANDA – Ministerul Transporturilor propune o ruta noua spre aeroport, prin comuna Tunari. Drumul va avea o lungime de 2,55 km, este localizat intre A0 si Aeroportul Henri Coanda si prevede o investitie de 110 milioane euro

Ministerul Transporturilor a lansat in dezbatere publica proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii „Legatura rutiera intre Autostrada de Centura Bucuresti Nord si viitorul Terminal 2 al Aeroportului International Henri Coanda (AIHC)”, judetul Ilfov. Conform notei de fundamentare a proiectului, amplasamentul pe care se realizeaza obiectivul este situat in judetul Ilfov, comuna Tunari, pe o lungime de 2,55 km, atat pe domeniul public, cat si pe domeniul privat.

Suprafata totala a terenului ocupat de lucrarile drumului este de aproximativ 40,5 ha.

Astfel cum se precizeaza in Nota de fudamentare, proiectul este gandit ca o ruta alternativa catre Aeroportul International Henri Coanda, in conditiile in care volumul de trafic rutier a crescut, iar in prezent singura ruta disponibila catre aeroport este DN1.

Se vor construit astfel doua pasaje, un nod rutier cu A0 si o intersectie de tip sens giratoriu cu DJ200B Tunari.

Pentru acest proiect este prevazuta o durata de executie de 30 luni.

Valoarea totala a proiectului este de circa 110 milioane euro.

Totodata, mentioneaza Ministerul Transporturilor, „obiectivul este inclus in Programul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030, aprobat prin HG nr.1312/2021, in Lista proiectelor localizate pe reteaua secundara – drumuri expres la pozitia 1-A0-Aeroport Henri Coanda:

„In conditiile cresterii volumelor de trafic rutier si aerian este necesarsa dezvoltarea infrastructurii de transport care sa faciliteze in mod direct legatura intre obiectivele majore generatoare de trafic atat de marfuri cat si de persoane.
In prezent principala ruta de circulatie spre aeroport o constituie drumul national DN 1 pe care se inregistreaza valori de trafic exceptionale in zona de referinta.
Finantarea obiectivului este preconizata a se realiza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii”.

Nod Rutier cu Autostrada A0

Proiectul prevede si constructia unui nod rutier la intersectia cu Autostrada A0 pentru asigurarea relatiilor de circulatie, fara supraglomerarea traficului din zona:

„Legatura intre autostrada de centura si Drumul de legatura AIHC se realizeaza printr-un nod rutier „tip trefla”. La km 29+100 al Autostrazii de Centura Bucuresti este prevazut un nod tip „trefla” care asigura o viteza de proiectare de minim 40 km/h si va permite dezvoltarea drumului de legatura pana la autostrada A3 Bucuresti – Brasov intr-o etapa ulterioara. Geometria bretelelor asigura o viteza minima de 40 km/ h, raza de racordare in plan fiind de 90 m.

Nodul rutier asigura toate relatiile de circulatie fara conflicte ale fluxurilor de circulatie.

Lungimea totala a bretelelor nodului rutier, inclusiv benzile de accelerare/decelerare este de aproximativ 7.53 km”.

Traseul in plan: “Traseul drumului are o lungime de 2,55 km, incepe la intersectia cu DJ 200B si se finalizeaza cu rampa pasajului peste Autostrada de Centura Bucuresti, in zona km 29+100 al Lotului 2 Sector Centura Nord. De la km 29+100 traseul drumului de legatura se desprinde de Autostrada de Centura Bucuresti prin dezvoltarea unui nod rutier tip „trefla” care asigura o viteza de proiectare de minim 40 km/h si va permite dezvoltarea drumului de legatura pana la autostrada A3 Bucuresti – Brasov intr-o etapa ulterioara.

Elementele geometrice ale drumului de legatura sunt amenajate pentru viteza de proiectare de 80 km/h, in conformitate cu prevederile: Normativului privind proiectarea drumurilor expres – AND 598/2013 si STAS 863/85″, se arata in nota de fundamentare.

Articolul precedentIN ATENTIA AERODROMURILOR CIVILE – Ministerul Transporturilor aloca 200 milioane euro pentru sprijinirea investitiilor in noi capacitati de producere a energiei electrice  produsa din surse regenerabile pentru autoconsumul aerodromurilor. Un aerodrom poate obtine maxim 30 milioane euro
Articolul următorAUTOSTRADA UNIRII A8 MAI ARE DOI PASI PANA LA LICITATIE – Proiectul de 5,3 miliarde euro pentru constructia celor 93,26 km ai traseului Autostrazii Unirii A8 Targu Neamt-Iasi-Ungheni a fost lansat in dezbatere

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.