FIRMELE TURCESTI VOR SA REPARE CALEA FERATA ROMANEASCA – CFR a deschis ofertele pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie lucrari de modernizare a infrastructurii feroviare a 74 km de cale ferata pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes

Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA anunta ca a deschis ofertele depuse pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie lucrari de modernizare a infrastructurii feroviare pe LOTUL 4 Drobeta Turnu Severin –Baile Herculane si LOTUL 5 Baile Herculane –Po Poarta, aferente obiectivului major de investitii Modernizarea tronsonului Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes. Licitatia pentru modernizarea celor doua loturi din tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes a fost lansata in iunie 2024, anterior acestei licitatii fiind lansata licitatia pentru modernizarea Loturilor 3 si 6 din acelasi tronson, in lungime de 78,4 km.

Trebuie precizat ca reabilitarea Tronsonului de cale ferata Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebes (6 loturi) reprezinta cel mai mare contract pentru infrastructura feroviara, finantat prin Programul Transport, pentru care au fost alocate 10,5 miliarde de lei (fara TVA).

Ofertele deschise de CFR SA la inceputul acestei saptamani vizeaza modernizarea a 74,25 km de cale ferata de pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes, inpartit in doua loturi Lotul 4 – Drobeta Turnu Severin- Baile Herculane (lungime de 41,618 km) si Lotul 5 – Baile Herculane- PO Poarta (lungime de 32,637 km) pentru care s-au alocat circa 4,87 miliarde lei fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Obiectivul principal al proiectului il reprezinta imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre viteza de 100 km/h si cea de 120 km/h, obiectiv ce va putea fi atins odata cu finalizarea lucrarilor, preconizata peste circa 6 ani.

Urmeaza evaluarea ofertelor de catre CFR SA, in vederea atribuirii contractelor pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe LOTUL 4 Drobeta Turnu Severin –Baile Herculane si LOTUL 5 Baile Herculane – Po Poarta, aferente obiectivului major de investitii Modernizarea tronsonului Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes, iar asa cum veti vedea mai jos, constructorii majoritari din lista ofertantilor inscrisi in licitatia pentru modernizarea celor doua Loturi de pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes sunt asocieri reprezentate de turci.

In cadrul procedurii, anunta CFR, au depus oferte urmatorii agenti economici:

LOT 4

  • Asociere – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Leader), Yapı Merkezi İnsaat ve Sanayi A.s., INFRAVIS S.R.L.;

  • Asociere – IC IÇTAs INsAAT SANAYI VE TICARET A.s. (Leader), ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA.

LOT 5

  • Ofertant unic – PORR CONSTRUCT;

  • Asociere – IC IÇTAs INsAAT SANAYI VE TICARET A.s. (Leader), ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA;

  • Asociere – FCC CONSTRUCCION S.A. (Leader), GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ.

Valoarea financiara totala estimata a contractului este de 4,87 MLD lei fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare si 60 de luni pentru executie pe LOTUL 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare si 48 de luni pentru executie pe LOTUL 5.

Achizitia publica pentru LOTURILE 4 si 5 prevede proiectarea si executia lucrarilor de modernizare pe un traseu de circa 74,25 km, astfel:

  • LOTUL 4: DROBETA TURNU SEVERIN – BAILE HERCULANE, km 362+632 – km 404+250 (41,618 km). Valoarea financiara estimata: intre 2.440.603.512,56 lei, fara TVA si 2.905.812.389,77 lei, fara TVA;

  • LOTUL 5: BAILE HERCULANE – PO POARTA, km 404+250 – km 436+887 (32,637 km). Valoarea financiara estimata: intre 2.433.707.400,51 lei, fara TVA si 2.897.676.449,08 lei, fara TVA.

Principalele obiective incluse in modernizarea infrastructurii feroviare pe cele 2 LOTURI sunt:

  • imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre viteza de 100 km/h si cea de 120 km/h;

  • modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea (25 kV, 50 Hz);

  • marirea capacitatii de tranzit;

  • lucrari civile in statii;

  • modernizare poduri, podete;

  • ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;

  • montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;

  • modernizare 8 tuneluri;

  • 1 tunel nou cu cale ferata dubla Poarta 1 (1.279 m)

  • instalatii de centralizare electronica/electrodinamica noi sau reabilitate, dupa caz, in statii si linie curenta si introducerea sistemului de siguranta ERTMS nivel 2.

Lungimea totala a liniei de cale ferata CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBES, analizata in cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 225,287 km, iar valoarea totala estimata pentru obiectivul de investitie (6 LOTURI) este de 10.506.354.835,57 lei, fara TVA.

Articolul precedentCENTURA BUFTEA A FOST REAPROBATA – Guvernul a avizat semnarea cu PORR Construct SRL a contractului pentru constructia variantei ocolitoare a orasului Buftea. Investitia de 514,7 milioane lei, cu TVA, este asigurata din fonduri externe nerambursabile din cadrul Programului Transport 2021-2027
Articolul următorARF MAI IA 58 DE RAME ELECTRICE NOI – Guvernul a aprobat achizitionarea ramelor care vor conecta 13 municipii resedinta de judet. Pana cand vor ajunge ramele, calea ferata trebuie modernizata

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.