Softronic Craiova a castigat anul trecut contractul pentru modernizarea a 19 locomotive electrice pentru CFR Calatori, finantat din fonduri alocate prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR). Acum, compania estimeaza modernizarea pana la sfarsitul anului a sase locomotive CFR Calatori. Softronic a prezentat in cadrul expozitiei internationale InnoTrans 2024 de la Berlin stadiul acestui proiect.
”In cadrul expozitiei internationale InnoTrans 2024, cel mai important eveniment pentru industria globala a transporturilor, organizat la Messe Berlin, Softronic a expus dinamica si strategiile de dezvoltare pentru viitor dar si stadiul proiectelor aflate in derulare. De asemenea s-a prezentat si stadiul celui mai important proiect al Softronic – Modernizarea celor 19 locomotive pentru CFR Calatori cu finantare prin PNRR. Testele s-au incheiat cu succes. In prezent se afla in diverse stadii de lucru un numar de 8 locomotive iar pana la sfasitul anului 2024 se estimeaza finalizarea modernizarii pentru 6 dintre ele”, anunta compania, pe Facebook.
Standul Softronic a fost vizitat de reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii din Romania, secretarul de stat Ionut Savoiu, directorul Directiei pentru proiecte europene, Robert Dobre, dar si presedintele Autoritatii pentru Reforma Feroviara, Stefan Roseanu.
Tot in cadrul targului Innotrans Standul Softronic a fost vizitat de ambasadorul Romaniei in Germania, Excelenta sa Adriana Loreta Stanescu, care a subliniat importanta colaborarii de succes a industriei din Romania cu compania DB din Germania, cel mai mare operator feroviar din Europa, care detine in prezent cea mai mare flota de locomotive Transmontana pentru sucursalele DB din Romania, Ungaria si Bulgaria.
Contractul cu o valoare de 100,68 milioane de euro a fost semnat in decembrie 2023 si este valabil 12 ani. Perioada include efectuarea serviciilor de modernizare pentru toate cele 19 locomotive, avand ca data de referinta data de 1 iulie 2026 pentru executia si livrarea ultimei locomotive din modernizare, in vederea incadrarii in intervalul stabilit pentru derularea PNRR, urmata de o perioada de 9 ani (108 luni) pentru asigurarea executiei serviciilor de mentenanta pentru ultima locomotiva ce va fi livrata din modernizare.
De asemenea, in cadrul celei de-a 14-a editie a celui mai mare targ feroviar din lume Innotrans compania a anuntat livrarea urmatoarelor 6 locomotive noi in perioada urmatoare catre operatori din Romania si Ungaria.
Astfel, trei locomotive noi vor fi livrate catre Constantin Grup, la care se va adauga prima locomotiva pentru Transferoviar Grup.
Noile locomotive vor asigura tractiunea trenurilor de marfa din Ungaria si din Romania, inclusiv pe Coridorul IV Curtici – Constanta.
Alte doua locomotive noi vor fi livrate in Ungaria catre CER Cargo, cele doua fiind echipate si cu sistem ETCS produs de Hitachi. Toate locomotivele vor fi livrate pana la sfarsitul anului 2025.