Serbia incepe testele de viteza pe tronsonul nou construit Novi Sad-Subotica a caii ferate de mare viteza care leaga Belgradul (capitala Serbiei) de Budapesta, capitala Ungariei, a anuntat firma de stat de infrastructura feroviara Infrastruktura Zeleznice Srbije.
Testele pentru viteze de pana la 200 de km pe ora vor fi efectuate de tehnologia feroviara si filiala de inginerie a Deutsche Bahn (DB) – DB Systemtechnik din Germania, pana pe 10 octombrie, a declarat Infrastruktura Zeleznice Srbije, intr-un comunicat.
Aproximativ doua pana la opt teste vor avea loc zilnic, raportul final al testelor fiind asteptat cel tarziu pana pe 8 noiembrie, scrie SeeNews.
Aceasta investitie va reduce semnificativ timpul de calatorie intre capitalala sarba si cea maghiara la doar 2 ore si 40 de minute.
In august, presedintele sarb Aleksandar Vucic a declarat ca tronsonul de 108 km Novi Sad-Subotica va fi deschis in noiembrie.
Lucrarile de revizie la legatura feroviara au inceput in noiembrie 2021. Au fost efectuate de China Railway International (CRI) si China Communications Construction Company (CCCC), care au castigat contractul de 943 de milioane de euro (1,05 miliarde de dolari) in 2018.
Serbia a finalizat reparatia tronsonului de cale ferata de 75 km dintre capitala Belgrad si Novi Sad in martie 2022.
Linia feroviara Budapesta-Belgrad reprezinta o parte cruciala a dezvoltarii infrastructurii feroviare in curs din Balcanii de Vest, oferind un coridor de transport mai scurt decat alternativele existente in prezent.
Proiectat initial pentru finalizare pana in vara anului 2026, progresele recente sugereaza astfel o predare mai devreme. Constructia este evaluata la aproximativ 1,7 miliarde euro si este finantata in principal printr-un imprumut chinez cu rata fixa, restul de finantare fiind asigurat de statul maghiar.