Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea sa modernizeze Transfagarasanul, pentru a face posibila circulatia pentru o perioada mai lunga de timp in fiecare an, pe acest drum, spune directorul general al companiei, Cristian Pistol.
”Sarbatorim astazi 50 de ani de la inaugurarea oficiala a drumului national Transfagarasan in data de 20 septembrie 1974! Transfagarasanul (DN7C) este unul dintre obiectivele strategice ale Romaniei, realizat 100% cu proiectanti si constructori romani! In acest context trebuie sa subliniem contributia inginerului roman Chireac Avadanei la stabilirea traseului Transfagarasanului si care a condus inclusiv echipa de proiectare a Canalului Dunare-Marea Neagra, un alt obiectiv strategic al Romaniei”, afirma Cristian Pistol.
Altitudinea la care este construit Transfagarasanul (2.042m) plaseaza acest drum national pe locul al doilea in clasamentul soselelor alpine din Romania, dupa Transalpina (DN67C), care urca pana la altitudinea de 2.145 m.
”Renumit pentru peisajele uimitoare si privelistea spectuloasa din zilele senine, Transfagarasanul este un important punct turistic de pe harta Romaniei si atrage anual mii de turisti romani si straini”, mai spune Pistol.
In anul 2009, echipa emisiunii Top Gear de la BBC (formata din Jeremy Clarkson, Richard Hammond si James May) a testat pe Transfagarasan 3 automobile de mare viteza si a fost impresionata de complexitatea traseului.
„Acesta este cel mai bun drum din lume! Romania, iti multumim ca ai acest drum. Putem sa ramanem aici pentru totdeauna?”, a exclamat jurnalistul Jeremy Clarkson in finalul emisiunii.
”In momentul de fata avem in vedere modernizarea Transfagarasanului, ceea ce va face posibila circulatia pentru o perioada mai lunga de timp anual, pe acest drum. Proiectul de modernizare va deveni astfel un motor important pentru dezvoltarea turismului in zona”, precizeaza reprezentantul CNAIR.
Lucrarile de siguranta rutiera, amenajarea unor parcari si constructia unor zone de tip „viewpoint” vor spori atractivitatea si confortul oferite de Transfagarasan, adauga el.
„Transfagarasanul este una din dovezile incontestabile ale performantelor ingineriei romanesti. Dorim sa continuam aceste performante, iar in ultimii ani, am dovedit capacitatea Romaniei de a construi infrastructura moderna, chiar si in situatii dificile. Am depasit borna de 1.000 de km de drumuri de mare viteza in Romania (autostrada si drum expres), iar in continuare avem in lucru alti aproape 800 de km”, afirma el.
Contractele pentru constructia altor peste 1.000 de km sunt lansate in licitatie.
”Este cea mai benefica perioada pentru infrastructura rutiera romaneasca, iar numarul investitiilor realizate sau lansate in aceasta perioada este fara precedent. O infrastructura rutiera dezvoltata are un rol determinant in dezvoltarea economiei si pozitionarea Romaniei in topul statelor europene puternice”, a declarat directorul general al CNAIR, inginer Cristian Pistol.