AUTOSTRADA MOLDOVA A7 – La inceputul lunii decembrie se va circula pe A7 intre Buzau si Focsani. Anul acesta se va putea circula pe 130 km din cei 320 km ai autostrazii

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, spune ca la inceputul lunii decembrie se va circula pe Autostrada A7 pe toate cele patru loturi dintre Buzau si Focsani, la acest moment lucrarile pe acest tronson fiind realizate in proportie de peste 90%. Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a efectuat joi o vizita de lucru pe Autostrada A7, tronsonul Buzau – Focsani, impreuna cu premierul Marcel Ciolacu, pentru a verifica stadiul lucrarilor.

Aceste patru loturi, per total, intre Buzau si Focsani, sunt la peste 90%. Discutiile pe care le-am avut cu constructorul, impreuna primul ministru, si mai devreme, ne duc la urmatorul calendar pe aceste patru loturi: intre Buzau si Focsani, la finalul lunii octombrie, deci peste o luna si un pic, in jurul lui 1 noiembrie, putem da in circulatie lotul I, fara podul de la Buzau, lotul II si lotul IV. Lotul III cam intr-o luna dupa, deci cam in jurul datei de 1 decembrie, iar podul, care oricum ar face legatura spre acel lot care este inca in lucru, de abia a fost dat catre constructor, pe finalul anului. Cert este ca intre Buzau si Focsani, cam la inceputul lunii decembrie se va circula pe toate cele patru loturi„, a afirmat Sorin Grindeanu.

Anul acesta se va putea circula pe mai mult de 130 km din cei 320 ai acestei autostrazi (finantare prin PNRR).

Evolutii foarte bune pe santierele Autostrazii A7, in special intre Buzau si Focsani, unde progresul fizic a depasit 90%!”,a spus Grindeanu.

Atat pe cele doua loturi (49,35 km) de la Ploiesti la Pietroasele, cat si pe toate cele 4 loturi (82,44 km) de la Buzau la Focsani circulatia va fi deschisa in octombrie si noiembrie.

Sunt peste 130 de km care vor aduce noi oportunitati de dezvoltare economica in Muntenia si Moldova”, adauga el.

Pana la finele anului se va putea circula si pe alte doua loturi ale Autostrazii A7, intre Ploiesti si Buzau, iar la sfarsitul anului viitor, pe toata autostrada, de la Bucuresti la Pascani.

Celelalte doua loturi care au termen de finalizare anul acesta, intre Ploiesti si Buzau, sunt tot in jur de 90%, ceea ce ne duce ca si calendar in aceeasi perioada ca acestea patru (loturile dintre Focsani si Buzau – n.r.). De aici in sus, spre Pascani, suntem la peste 50% intre Focsani si Bacau si in jur de 40% intre Bacau si Pascani, astfel incat sfarsitul anului viitor sa se poata circula de la Bucuresti la Pascani pe autostrada. Nu am niciun fel de emotii ca acest lucru se va intampla si constructorul isi va face treaba asa cum si-a facut-o si pana acum„, a spus Grindeanu.

Intrebat de ce lucrarile intarzie la lotul III pe tronsonul intre Ploiesti si Buzau, ministrul Transporturilor a raspuns ca intarzierile au fost cauzate de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, care, dupa un an, a dat aceeasi solutie ca si cea propusa de CNAIR.

Lotul III este spre 20%, dar nici nu putea sa fie altcumva. Pentru ca, asa cum bine stiti, noi am dat castigatorul in urma cu doi ani, cand s-au dat si toate celelalte loturi. 13 loturi sunt de la Ploiesti pana la Pascani, 12 loturi au fost adjudecate, al 13-lea, un an de zile cei de la CNSC nu au validat solutia data de catre CNAIR si dupa un an au dat aceeasi solutie pe care o dadusem noi in 2022. Deci s-a pierdut efectiv un an din cauza acelor domni si doamne de la CNSC (…). Daca nu ar fi facut aceste flick flackuri, acum ar fi fost drum continuu de aici, de la Focsani la Ploiesti, pana la sfarsitul anului”, a precizat ministrul Sorin Grindeanu.

Pe cele 10 loturi ale A7, de la Buzau la Pascani, lucreaza grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrarescu.

Autostrada Moldovei A7 este prima autostrada a Romaniei aflata integral in executie, pe toti cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia si prin infrastructura rutiera. Este, de asemenea, prevazuta in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat in perioada 2020-2021.

 

 

Articolul precedentAUTOSTRADA ROMANIA-SERBIA – Contractul pentru constructia Lotului 2 al Autostrazii Timisoara-Moravita intra in licitatie
Articolul următor”DRUMUL REGELUI” INTRA IN REPARATII – „Drumul Regelui” Reabilitarea va costa 42 milioane euro, din bani europeni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.