TAROM NU MAI ZBOARA LA LONDRA CA SA REVINA PE PROFIT – Tarom a vandut sloturile de aterizare si decolare de pe Aeroportul Heathrow catre Qatar Airways

Tarom a vandut sloturile de aterizare si decolare de pe Aeroportul Heathrow catre Qatar Airways, ca etapa care face parte din planul de redresare asumat in fata Comisiei Europene. Vanzarea este programata sa se finalizeze la data de 26 octombrie 2024. Suma la care s-a facut tranzactia nu este publica, insa fiind vorba despre 14 sloturi saptamanale, aceasta s-ar putea ridica la cateva zeci de milioane de euro. Tarom precizeaza ca era nevoita sa opereze doua curse zilnice, pe tot parcursul anului, indiferent de gradul de ocupare sau sezon, fara posibilitatea de ajustare a frecventei sau a orarului de zbor.

Compania nationala de transporturi aeriene romane Tarom continua implementarea planului de restructurare, iar unul dintre obiective este si vanzarea sloturilor de pe aeroportul Heathrow, Londra, catre Qatar Airways. Aceasta tranzactie strategica, programata sa se finalizeze la data de 26 octombrie 2024, reprezinta o masura necesara pentru asigurarea sustenabilitatii economice a companiei”, informeaza compania.

Planul de restructurare al Tarom include masuri esentiale pentru reducerea pierderilor, plata datoriilor, stabilizarea companiei si aducerea intr-o zona de profitabilitate si sanatate economica, asigurand astfel un viitor sustenabil. Printre aceste masuri se numara si valorificarea unor active care sa contribuie la atingerea indicatorilor de viabilitate economica, precum sloturile de operare de pe Aeroportul Heathrow.

Decizia de a valorifica sloturile de operare de pe Aeroportul Heathrow a fost luata dupa o analiza detaliata a conditiilor de operare si a impactului economic al acestora asupra companiei.  Masura a fost luata in contextul in care Tarom trebuie sa opereze doua curse zilnice, pe tot parcursul anului, indiferent de gradul de ocupare sau sezon, fara posibilitatea de ajustare a frecventei sau a orarului de zbor”, spun reprezentantii companiei.

Aceasta evaluare a tinut cont de contextul in care majoritatea pasagerilor romani prefera zborurile low cost operate pe alte aeroporturi londoneze, mai accesibile, timp in care fluxurile de pasageri micsorate nu se mai concentreaza doar in capitala Angliei, ci se impart intre zboruri ce leaga orase diverse de la noi cu orase mai mici din Anglia, prin zboruri directe, pe aeroporturi care nu sunt de conexiune, cum e Heathrow, si care au costuri mult mai mici.

Odata cu tranzactia, Tarom va obtine atat un beneficiu operational, cat si economic”, subliniaza reprezentantii Tarom.

Toate sumele obtinute in urma tranzactiilor parte din actiunile asumate si prevazute in planul de restructurare au drept obiectiv stabilizarea companiei si intrarea pe profit, odata cu functionarea acesteia in conditii de piata concurentiala, fara interventii de stat.

Asa cum si-a asumat prin plan cu doi ani in urma, compania a reusit sa vanda sloturile de operare pe singurul aeroport unde tranzactionarea acestora este posibila, Heathrow, catre Qatar Airways. Aceasta recenta tranzactie ne da posibilitatea sa continuam investitiile si sa atingem obiectivele din planulului de revitalizare a Tarom”, a declarat marti Costin Iordache.

Odata cu finalizarea tranzactiei de vanzare a sloturilor operate pe aeroportul Heathrow, compania poate continua planul de restructurare, validat de Comisia Europeana, si masurile menite sa optimizeze utilizarea eficienta a resurselor existente.

Acum unul dintre principalele obiective ale companiei este obtinerea de profit operational, obiectiv pentru s-au facut deja progrese semnificative.

Prin urmare, dupa o serie neintrerupta de 20 de ani si de acumulare constanta de datorii, in anul 2023 pierderile companiei au fost reduse considerabil, cu valoarea de 174 milioane lei, ajungind sub pragul de 100 milioane lei, iar prin Bugetul de Venituri si Cheltuieli aferent 2024, compania estimeaza un profit operational de 278.530.870 lei, in crestere fata de rezultatul brut – pierdere de 99.471.170 lei la data de 31.12.2023”, arata compania.

Mai mult, in acest moment nu mai exista datorii curente la bugetul de stat, subliniaza Tarom.

Pe langa aceasta tranzactie, Tarom si-a asumat si alte masuri importante pentru anul 2024, precum valorificarea celor patru aeronave AIRBUS 318 si continuarea modernizarii flotei prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate sa ajunga in Romania anul viitor. Aceste actiuni sunt esentiale pentru crearea unei baze financiare solide si pentru asigurarea unui viitor sustenabil pentru companie.

Pana acum, cu determinarea si seriozitatea asumarii unui plan care are drept scop viabilizarea companiei, Tarom a reusit sa puna in practica in intervalele de timp angajate toate actiunile si va continua sa o faca, miza fiind insasi viitorul companiei nationale de transport aerian. Fondurile obtinute obtinute vor fi directionate catre investitii si implementarea unor noi proiecte de digitalizare, care vor creste eficienta operationala a Tarom cu accent pe principalul sau domeniu de activitate- zborurile. Tarom isi reafirma angajamentul de a respecta toate obiectivele stabilite in planul de restructurare, continuand sa ia deciziile necesare pentru a deveni o companie mai competitiva si mai sustenabila pe termen lung. Compania Tarom va continua sa comunice transparent cu toti partenerii sai si publicul larg, pe masura ce avanseaza cu masurile din planul de restructurare”, precizeaza reprezentantii companiei.

In plus, Tarom mentine suspendarea pentru zborurile catre si dinspre Beirut pana la data de 2 septembrie 2024, inclusiv. Zborurile catre Tel Aviv si Amman au fost reluate temporar pana la data de 23 august inclusiv si opereaza conform programului.

Tarom mentine aceasta masura pentru destinatia Beirut in urma alertelor de calatorie emise de catre autoritati, a evolutiilor recente din zona Orientului Mijlociu si a deteriorarii contextului de securitate din regiune. Compania urmareste evolutia situatiei si informarile autoritatilor si va reveni cu informatii actualizate referitoare la zboruri”, precizeaza compania.

Tarom recomanda tuturor pasagerilor sa urmareasca comunicarile oficiale pentru cele mai recente actualizari si sa contacteze compania pentru reprogramarea calatoriei la o data ulterioara.

Tarom estimeaza un profit net de 278,53 milioane lei in acest an, de la pierderi de 99,47 milioane lei in 2023. Veniturile totale sunt preconizate la 2,333 miliarde lei, in timp ce cheltuieli totale sunt bugetate la 2,054 miliarde lei.

Tarom ar putea astfel sa revina pe profit dupa 17 ani, ultimul an cu rezultat net pozitiv fiind 2007.

Numarul de personal, in conformitate cu Business Planul, prognozat la finele anului 2024 de 1.313 salariati, a fost prognozat in scadere cu o persoana fata de cel aprobat in bugetul de venituri si cheltuieli aferent anului 2023, prin Ordinului MTI nr. 1270/2023.

Platile restante sunt prognozate, in anul 2024, la valoarea de 115.022.460 lei, in scadere cu 66,24%, respectiv cu suma de 225.650.860 lei fata de nivelul preliminat/realizat al acestora in anul 2023 care a fost de 340.673.320 lei.

Creantele restante, in valoare de 11 milioane lei, au fost programate in scadere cu 30,87% fata de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023.

Sursele de finantare a investitiilor au fost estimate in anul 2024 la valoarea de 236.105.370 lei, prognozate in crestere cu 2.397,22%, respectiv cu suma de 226.650.640 lei fata de cele preliminate/realizate in anul 2023, fiind prevazute din:

– surse proprii – in valoare de 126.810.680 lei;

– alocatii de la buget (din ajutorul de stat de restructurare) – in valoare de 109.294.690 lei.

Cheltuielile pentru investitii, programate pentru anul 2024 la valoarea de 180.429.270 lei, au fost estimate in crestere cu 1.808,35%, respectiv cu suma de 170.974.540 lei in anul 2024 fata de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023 si au fost prevazute pentru:

– investitii in curs de 20,95 milioane lei;

– investitii noi de 21,75 milioane lei;

– investitii efectuate la imobilizarile corporale existente (modernizari) 136.678.690 lei, pentru bunurile proprietate privata;

– dotari in valoare de 1.045.870 lei.

Veniturile din productia vanduta, programate pentru anul 2024, in valoare de 1.491.307.440 lei, vor fi obtinute din prestarea serviciilor de transport aerian, mentenanta, chirii si din alte activitati si reprezinta 63,92% din totalul veniturilor in valoare de 2.333.172.900 lei.

Tarom a fost infiintata in anul 1954 si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membra a Aliantei SkyTeam din 25 iunie 2010. Transportatorul National al Romaniei detine o flota de 18 aeronave si are in portofoliul sau un numar de 70 de destinatii operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii sai code share. Din anul 1993, Tarom este companie membra a Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

 

 

Articolul precedentPLANSEUL UNIRII – Santier in centrul Capitalei. Se inlocuieste placa de beton, veche de 100 de ani. A fost semnat contractul de finantare de 750,75 milioane de lei
Articolul următorUN POD IMPORTANT SE MODERNIZEAZA – Au inceput lucrarile la podul peste raul Crasna

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.