Autostrada A8 este tot mai aproape de etapa de executie. Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat studiul de fezabilitate pentru autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni. Traseul Targu Neamt – Iasi – Ungheni are o lungime de 93,269 km. Valoarea totala estimata pentru constructia acestui tronson al A8 (Autostrada Unirii) este de 26,39 miliarde lei (fara TVA).
Acest tronson din A8, care se desfasoara pe teritoriul judetului Iasi, incepe din zona localitatii Motca, tranziteaza teritoriile localitatilor Pascani, Targu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iasi si se finalizeaza in zona localitatii Ungheni, unde face jonctiunea cu Podul peste Prut.
”Am avizat astazi in Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni! Traseul acestui tronson al A8 se desfasoara pe teritoriul judetului Iasi, incepand din zona localitatii Motca, tranziteaza teritoriile localitatilor Pascani, Targu Frumos, Podu Iloaiei, municipilu Iasi si se finalizeaza in zona localitatii Ungheni, unde face jonctiunea cu Podul peste Prut”, anunta Cristian Pistol, director general al CNAIR.
Pe traseul cu o lungime de 93,269 km vor fi construite inclusiv:
– 101 poduri/pasaje,
– 14 tuneluri,
– 11 noduri rutiere,
– 4 spatii de servicii,
– 2 Centre de Intretinere si Coordonare (CIC)
– 6 parcari de scurta durata.
Valoarea totala estimata pentru constructia acestui tronson al A8 (Autostrada Unirii) este de 26, 39 miliarde lei (cu TVA).
Pentru lansarea in licitatie a contractului pentru cinstructia autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni mai trebuie parcurse urmatoarele etape:
– avizarea SF in CTE al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii,
– avizarea SF in Consiliul Interministerial,
– aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotatare de Guvern.
„Multumesc colegilor mei Irinel Ionel Scriosteanu si Cristian Pistol pentru implicarea lor in urgentarea acestui proiect„, a transmis presedintele Consiliului Judetean, Costel Alexe.
La randul sau, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, afirma ca este cel mai important tronson din A8 avizat anul acesta.
”Urmatorii pasi necesari construirii acestui tronson de autostrada sunt:
- avizarea documentatiei in CTE al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii;
- inaintarea documentatiei catre Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei pentru a fi avizata in Consiliul Interministerial;
- dupa obtinerea tuturor avizelor in consiliile de mai sus, urmeaza elaborarea proiectului de Hotarare de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, care va fi supus avizarii pe circuitul intern al MTI;
- avizarea proiectului de Hotarare de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici in circuitul extern al ministerelor avizatoare (Finante, Justitie, etc);
- aprobarea proiectului de Hotarare de Guvern in sedinta Guvernului Romaniei;
- elaborarea caietului de sarcini;
- lansarea licitatiei”, spune Scriosteanu.
Traseul acestui tronson se desfasoara pe teritoriul judetului Iasi, avand ca punct de incepere localitatea Motca si tranzitand localitatile Pascani, Targu Frumos, Podu Iloaiei, municipilu Iasi si Ungheni, unde va avea loc conexiunea cu noul pod la nivel de autostrada peste Prut de la Ungheni.
„Multumesc Consiliului Judetean Iasi si domnului presedinte al acestuia, Costel Alexe, dar si autoritatilor publice locale pentru colaborarea si implicarea in promovarea acestui proiect! Asa cum am mai spus, prioritizam Autostrada Unirii A8 pentru a lega Moldova si Republica Moldova de Transilvania si Europa, traversand muntii Carpati. Este, de asemenea, un proiect major de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania elaborat si aprobat in perioada 2020-2021”, a adaugat secretarul de stat.