MAGISTRALA 6 DE METROU – Tronsonul de metrou care va lega Bucurestiul de Aeroportul Otopeni a primit autorizatia de construire

CUM A CHELTUIT STATUL 27 DE MILIOANE DE EURO PE O LINIE DE METROU PE CARE NU O MAI FACE

CUM A CHELTUIT STATUL 27 DE MILIOANE DE EURO PE O LINIE DE METROU PE CARE NU O MAI FACESectiunea Nord a Magistralei 6 de metrou a primit autorizatia de construire, anunta Metrorex. Lucrarea este realizata de Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.-Somet SA, in baza contractului de proiectare si executie lucrari de structura de rezistenta semnat cu Metrorex S.A. pentru acest lot, care include un traseu de 7,6 km intre Statiile Tokyo si Aeroport Otopeni.

METROREX SA anunta obtinerea Autorizatiei de Construire pentru Lotul 1.2 al Magistralei 6 de metrou, marcand un pas semnificativ in avansarea Proiectului „Magistrala 6. 1 Mai – Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni”. Acest segment, denumit Sectiunea Nord, va lega capitala Romaniei de principala poarta aeriana, Aeroportul International Henri Coanda, asigurand astfel o conexiune vitala in cadrul retelei de transport european (TEN-T)”, informeaza compania.

La acest moment Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.-Somet SA elaboreaza proiectul tehnic de executie necesar pentru emiterea Ordinului de Incepere a Executiei Lucrarilor.

Segmentul de nord, Lotul 1.2, se intinde pe o distanta de 7,6 kilometri incluzand statiile Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu si Aeroport Otopeni. Acest traseu va include, de asemenea, sase segmente de interstatii: Tokyo – Washington, Washington – Paris, Paris – Bruxelles, Bruxelles – Otopeni, Otopeni – Ion I.C. Bratianu, si Ion I.C. Bratianu – Aeroport Otopeni.

Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni” este unul de utilitate publica, de interes national, proiectarea si executia sectiunii Nord fiind finantata de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile – credit extern JICA (Japan International Cooperation Agency).

Aceasta conexiune noua si rapida se adreseaza tuturor locuitorilor Capitalei, oamenilor de afaceri, navetistilor, turistilor si va asigura imbunatatirea oportunitatilor privind activitatea si calatoriile, mediul si calitatea vietii. Noua linie de metrou va deservi o zona cu un potential ridicat de cerere pentru transport rapid, sigur si eficient. De asemenea, siguranta in trafic se va imbunatati semnificativ”, mai arata Metrorex.

Metrorex a relansat licitatia pentru lucrari de arhitectura, cale de rulare, instalatii electromecanice si curenti slabi la Magistrala 6 de metrou. Compania a publicat pe 31 iulie 2024 in Sistemul de Achizitii Publice (SEAP) anuntul de participare prin care a fost demarata procedura de atribuire, prin licitatie deschisa, a contractului de achizitie sectoriala avand ca obiect: „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda. (Magistrala 6 – 1 Mai – Otopeni). Pachet 2: Proiectare si executie lucrari de arhitectura, cale de rulare, instalatii electromecanice si curenti slabi”.

Acum, valoarea estimata a contractului este de 1.668.847.816,00 lei, fara TVA, iar durata estimata a contractului este de 44 de luni.

Sursele de finantare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Termenul limita pentru depunerea ofertelor este data de 10 septembrie 2024, ora 15:00.

Criteriul de atribuire a contractului este „cel mai bun raport calitate-pret”.

Metrorex mai lansase in mai anul trecut o licitatie pentru lucrari de arhitectura la M6, insa aceasta procedura a fost anulata in octombrie, din cauza ca nu fusese depusa nicio oferta concreta. Valoarea estimata a contractului la acea licitatie era de 1,29 miliarde de leifara TVA, cu aproape 30% mai putin decat acum.

Articolul precedentO NOUA CENTURA VA FI INAUGURATA – Centura Osorhei se deschide circulatiei pe 24 august
Articolul următorPREMIERA LA AEROPORTUL DIN IASI – Au fost imbarcati si debarcati cu ambuliftul primii pasageri cu mobilitate redusa. Echipamentul de 3 milioane de lei este unic in tara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.