Autostrada Unirii a obtinut acordul de mediu pentru tronsonul care traverseaza judetul Iasi.
„O spun de fiecare data, pentru judetul Iasi, adevarata sansa la dezvoltare este construirea autostrazilor A7 si A8, de aceea vom sustine aceste proiecte si ne vom implica pentru ca toate etapele sa fie parcurse cat mai repede„, spune presedintele Consiliului Judetean Iasi, Costel Alexe.
In judetul Iasi, A8 va trece prin 21 de unitati administrativ teritoriale: Pascani, Tg. Frumos, Podu Iloaiei, Motca, Miroslovesti, Stolniceni-Prajescu, Ruginoasa, Helesteni, Costesti, Ion Neculce, Baltati, Erbiceni, Dumesti, Letcani, Miroslava, Rediu, Popricani, Victoria, Aroneanu, Ungheni si Golaiesti.
In sedinta Comisiei de Analiza Tehnica a Agentiei pentru Protectia Mediului Iasi, la care, din partea Consiliului Judetean Iasi a participat si vicepresedintele Marius Sorin Danga, s-a luat decizia emiterii Acordului de Mediu pentru tronsonul Motca-Letcani-Ungheni al Autostrazii A8 care traverseaza judetul Iasi, arata CJ Iasi.
”Acest moment, al emiterii acordului de mediu, reprezinta o etapa esentiala in procesul anevoios care va duce la construirea autostrazii deschizand calea pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici de catre Guvern petru a putea trece la etapa de proiectare si executia lucrarilor. Asta inseamna ca visul nostru de a avea autostrada se apropie cu pasi repezi. A8 este esentiala pentru conectarea Iasului la principalele rute de transport ale tarii si va aduce multe beneficii reducand semnificativ timpii si conditiile pentru transportul de marfuri si persoane”, a declarat Marius Danga, vicepresedintele CJ Iasi.
Studiul de fezabilitate pentru segmentul Motca-Letcani-Ungheni este deja depus la Ministerul Transporturilor. Dupa emiterea Avizului de Mediu, se vor aproba indicatorii tehnico-economici pana la sfarsitul anului, urmand licitarea proiectarii si executiei lucrarilor.
Tronsonul Motca-Letcani-Ungheni, cu o lungime de 93,27 kilometri, este cel mai intarziat segment al Autostrazii A8. Initial, costurile au fost estimate la aproximativ un miliard de euro, insa in urma revizuirii, suma a crescut de cinci ori. Costul final va fi stabilit dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici, conform reprezentantilor Ministerului Transporturilor.
Proiectul prevede mai multe noduri de legatura: doua la Motca-Pascani, un nod pe A7 (Autostrada Moldovei), si cate un nod la Targu Frumos, Podu Iloaiei, Dumesti-Letcani, Rediu-Horlesti, Vulturi-Sculeni si Golaiesti.