A fost deschisa circulatia pe ultimii 10 Km ai Lotului 1 al A0 Sud, asigurand conexiunea dintre A0 si A2. Circulatia intre intersectia cu DN6 (Bucuresti- Alexandria) si Constanta se va desfasura doar pe autostrada, pe o lungime de 236 de kilometri.
Astfel, in plin sezon estival, doua treimi din sectiunea sudica a A0 are asigurata conexiunea cu Autostrada Soarelui (A2).
In acelasi timp, cei 33,23 de km ai A0 Sud vor mai asigura conexiuni cu DN5 (Bucuresti- Giurgiu) si cu DN4 (Bucuresti- Oltenita).
”Am deschis circulatia pe ultimii 10 km ai lotului 2 al A0 Sud (Autostrada de centura a Capitalei) care vor permite circulatia pe autostrada intre intersectia cu DN 6 (judetul Ilfov) si Constanta. Cei 33,3 km ai A0 Sud deschisi circulatiei vor asigura inclusiv legatura cu DN 6 (Bucuresti-Alexandria), DN 5 (Bucuresti – Giurgiu) si Dn 4 (Bucuresti-Oltenita). Prin aceste noduri rutiere, judetul Ilfov va avea acces spre litoral, direct pe autostrada. Inelul de Centura al Capitalei este un proiect extrem de important pentru dezvoltarea economica a Romaniei in ansamblu dar si a regiunii Bucuresti-Ilfov unde este concentrat aproximativ 25% din PIB-ul national”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Putem acum sa mergem pe sutostrada de la DN 6 Bragadiru pana la Constanta.
”Mai tineti minte artificiile tricolore de la inceputul lucrarilor pe A0? In toamna anului 2020, antreprenorul turc ne-a surprins pe toti cu un foc de artificii tricolore la momentul in care am dat startul inceperii lucrarilor impreuna cu ministrul transporturilor de la acel moment, Lucian Bode. Putini credeau atunci ca Bucurestiul va avea centura la nivel de autostrada, dar iata ca astazi depasim 50% din A0 finalizat. In acest moment, dam in trafic ultimii km de autostrada din cei 33 km pe care acest constructor i-a inceput atunci, fiind vorba de tronsonul de autostrada aferent Lotului 1 al Autostrazii Bucurestiului A0 Sud, care are o lungime de 10 km cuprinsi intre DN4 Soseaua Oltenitei si Autostrada Bucuresti – Constanta A2 si cuprinde si unul dintre cele mai importante noduri rutiere, A0 x A2. De astazi, avem 33 km de autostrada dati in trafic pe semi-inelul sudic al Autostrazii Bucurestiului A0, inclusiv cel de-al doilea nod rutier situat intre doua autostrazi in regiunea Bucuresti-Ilfov, respectiv nodul rutier A0 x A2. Pe langa acestia, mai avem inca circa 20 km pe semi-inelul nordic (jumatate dati in trafic, jumatate finalizati)”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Acest tronson de autostrada ne va permite sa circulam la nivel de autostrada in partea de sud a Capitalei si judetului Ilfov, intre DN 6 – DN 5 – DN 4 si A2 Constanta, fara sa mai tranzitam actuala Centura a Capitalei, ocolind astfel U.A.T.-urile Bragadiru, Cornetu, Magurele, Jilava, 1 Decembrie, Vidra, Berceni, Popesti-Leordeni, Glina si Cernica.
Primii 7 kilometri din lotul 1 Glina – Vidra (16,93 km), pe A0 Sud, au fost dati in trafic in luna aprilie.
Valoarea lucrarilor aferente lotului 1 a fost de 830,68 milioane de lei, fara TVA.
Antreprenorul turc Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S a inceput lucrarile pe 3 octombrie 2019.