DRUM NOU DE APROAPE 13 KM – Drumul de legatura la drumul national DN 71 pentru orasele Pucioasa si Fieni din Dambovita va costa 686,8 milioane lei

Drumul de legatura la drumul national DN 71 pentru asigurarea optimizarii traficului rutier si accesibilitatii in zonele urbane ale oraselor Pucioasa si Fieni, judetul Dambovita, va costa 686,8 milioane lei.

Durata de executie a obiectivului de investitii este de trei ani, arata un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii ”Drum de legatura la drumul national DN 71 pentru asigurarea optimizarii traficului rutier si accesibilitatii in zonele urbane ale oraselor Pucioasa si Fieni“, judetul Dambovita.

Valoarea totala a investitiei (inclusiv T.V.A.) 686.822.000 lei, din care partea de constructii si montaj (inclusiv TVA) este de 589.534.000 lei.

La km 7+500 este prevazuta o parcare de scurta durata (stanga/dreapta).

Lungimea drumului de legatura este de 12,687 km.

Proiectul se afla amplasat in partea de nord a judetului Dambovita, pe valea superioara a raului Ialomita. Zona este deservita de drumul national DN 71 Targoviste – Sinaia, avand ca retea secundara drumurile judetene DJ 710 Pucioasa – Bezdead – Breaza, DJ 712 Targoviste – Pucioasa si DJ 712A Fieni- Raul Alb – Izvoarele (DN 72A).

In ce priveste reteaua de drumuri din zona periurbana a oraselor Pucioasa si Fieni, principala disfunctie rezida in lipsa unui drum de centura (cu exceptia unui sector stradal care deviaza traficul greu din centrul orasului Pucioasa. In aceste conditii traficul de tranzit incarca reteaua stradala interioara a oraselor, ducand la un grad ridicat de poluare si discomfort, atat pentru locuitori, cat si pentru participantii la trafic, se arata in Nota de fundamentare.

Proiectul are ca scop realizarea unui drum de legatura care sa fluidizeze traficul rutier, care in prezent se realizeaza pe drumul national DN 71 in interiorul oraselor Pucioasa si Fieni, pe sectorul rutier cuprins intre km 62+150 – km 76+200, scoaterea traficului greu si de tranzit din zonele urbane, reducerea disfunctionalitatilor, reducerea poluarii fonice si a noxelor.

Intersectii la nivel cu alte cai de comunicatie:

  1. Giratie DN 71 km 62+482 (km 0+606,5 drum de legatura) – intrare oras Pucioasa: pentru realizarea intersectiei cu drumul de legatura este necesara devierea DN 7 intre km 62+275 – km 62+710. Au fost prevazute benzi dedicate virajului la dreapta pentru toate directiile.
  2. Nod rutier cu strada Linitii (la km 3+400 drum legatura) este prevazuta amenajarea nodului rutier cu un drum local care leaga orasul Pucioasa de cartierul Pucioasa Sat. Drumul local traverseaza drumul de legatura printr-un pasaj suprateran, legatura realizandu-se prin intermediul bretelelor de acces. Sunt prevazute benzi de accelerare/decelerare cu lungimea de 200 m si pene de racordare de 75 m.
  3. Nod rutier DN 71 km 72+100 (km 8+675 drum de legatura) Motaieni prevazut pentru asigurarea descarcarii traficului greu de la fabrica de ciment (intrare oras Fieni), fapt pentru care a fost prevazuta devierea drumului national DN 71 pe sectorul cuprins intre km 71+950 – km 72+223. Drumul de legatura traverseaza DN 71 printr-un pasaj suprateran, legatura realizandu-se prin intermediul bretelelor de acces. Au fost prevazute benzi de accelerare/decelerare cu lungimea de 200 m si pene de racordare de 70 metri.
  4. Giratie DN 71 km 76+200 (km 12+675 drum de legatura) ce reprezinta si iesirea din orasul Fieni. A fost prevazuta o banda dedicata pentru virajul la dreapta pe directia Drum de legatura – Sinaia.

Evacuarea apelor pluviale de pe carosabil este prevazuta prin intermediul dispozitivelor de scurgere de tipul santuri betonate deschise, de unde apa va fi preluata prin separatoare de hidrocarburi.

Pe zonele unde traseul drumului de legatura se desfasoara in apropiere de zone locuite sau zone care necesita protectie impotriva zgomotului s-au prevazut panouri fonoabsorbante.

Pentru promovarea obiectivului de investitii a fost incheiat un Protocol de colaborare intre CNAIR cu nr. 92/2409/13.01.2022 si Consiliul Judetean Dambovita cu nr. 843/13.01.2022, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2016 privind unele masuri de eficientizare a implementarii proiectelor de infrastructura de transport, unele masuri in domeniul transporturilor, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, respectiv in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2020 privind instituirea unor masuri, precum si acordarea de sprijin financiar pentru pregatirea portofoliului de proiecte in domenii strategice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021 – 2027, destinat finantarii prin Programul operational Asistenta tehnica 2014-2020 (POAT 2014-2020) si Programul operational Infrastructura mare 2014-2020 (POIM), pentru care s-a semnat ulterior si un act aditional cu nr.92/115604/20.11.2023 respectiv nr 28320/20.11.2023.

Consiliul Judetean Dambovita a emis Hotararea nr. 312/11.06.2024 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii.

Pentru realizarea obiectivului se estimeaza ca necesara exproprierea unei suprafete de teren de circa 653 200 mp (65,32 ha).         

In ceea ce priveste solutiile de realizare a proiectului, proiectantul recomanda promovarea investitiei, in varianta de sistem rutier semirigid si poduri cu suprastructura din grinzi prefabricate din beton, aceasta fiind si optiunea autoritatilor locale.

Drumul de legatura se desprinde din DN 71 la km 62+482 printr-un sens giratoriu si o bretea cu lungimea de 606 m. Traseul traverseaza cu un pasaj superior DN 71 si calea ferata Targoviste – Pietrosita, la km 0+050, apoi urmareste cursul raului Ialomita pe malul stang. La km 0+700 traverseaza printr-un pasaj superior paraul Bizdidel si DJ 712 si apoi continua pe malul stang al raului Ialomita. La km 2+600 traverseaza raului Ialomita, urmand ca la km 3+400 sa se amenajeze un nod rutier care sa faca legatura cu orasul Pucioasa.  Traseul continua ocolind pe la Vest localitatea Motaieni, dupa care se indreapta spre Est si traverseaza cu un pasaj superior DN 71 (Km 72+100) si calea ferata Targoviste – Pietrosita la km 8+675. Traseul se desfasoara in continuare catre Nord, pe malul drept al raului Ialomita, cu traversarea paraului Ialomicioara la km 9+450. La km 10+600 traverseaza raului Ialomita si continua catre nord pe dealul Magurii. Dupa traversarea raului Ialomita, a caii ferate Targoviste – Pietrosita si a liniei CF industriale la km 12+200, traseul se inchide in DN 71 (km 76+200) la km 12+687 prin amenajarea unui sens giratoriu.

A fost obtinuta Decizia etapei de incadrare nr. 95/27.02.2023 emisa de catre Agentia pentru Protectia Mediului Dambovita.

De asemenea, a fost obtinut Acordul de mediu nr. 1 din 8 ianuarie 2024 emis de Agentia pentru Protectia Mediului Dambovita.

Articolul precedentACORD IN TRANSPORTUL AERIAN – Doua mari compani aviatice semneaza acorduri de codeshare prin care pasagerii vor avea acces la 33 de destinatii
Articolul următorTRAFIC MAI LEJER – Reteaua de tramvai din Sectorul 2 al Capitalei va fi extinsa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.