AVANS PE CENTURA CAPITALEI – Chinezii care construiesc Lotul 3 al A0 Nord, intre Afumati si Pantelimon, au ajuns la un stadiu fizic de 17%. La finalul anului se va putea circula pe cei 9 km din cei 19 km ai lotului 2, intre Corbeanca si Afumati

Lucrarile pe primii kilometri ai Lotului 3 (Afumati – Pantelimon) ai centurii A0 Nord avanseaza, anunta directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. In doar trei luni constructorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 9% pe intregul santier iar la nodul rutier cu DN2 este la un stadiu fizic de 17%.

Desi termenul contractual pentru finalizarea intregului lot (8,6 km) este anul 2025, am stabilit sa insiste anul acesta pe sectorul de 2,3 km care va asigura descarcarea traficului rutier in DN 2”, afirma Pistol.

In acest moment antreprenorul este mobilizat in teren cu 80 de muncitori si 30 de utilaje si lucreaza la:

-terasamente si piloti;

– umpluturi la bretele;

– podete;

– pilotii pasajului de pe DN2;

– stabilizare cu lianti hidraulici pe intreg lot.

Astfel, la sfarsitul acestui an (2024), vom putea da in circulatie inclusiv cei 9 km din cei 19 km ai lotului 2 (Corbeanca – Afumati) finalizati inca de anul trecut, dar pe care s-a putut deschide circulatia doar partial in lipsa unui nod rutier de descarcare. Practic, dupa asigurarea descarcarii in DN2, pe semi inelul nordic al A0 se va putea circula pe o lungime de 21 de km, intre intersectiile cu DN 1, A3 si DN 2”, precizeaza directorul general al CNAIR.

Lotul 3 al A0 Nord este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), pentru suma de 397,99 milioane de lei (fara TVA), asigurata prin Programul Transport (PT).

De asemenea, se inregistreaza un ritm bun de lucru pe ultimii 10 km ai lotului 1 (Glina – Vidra) ai A0 Sud.

In aceste conditii, luna viitoare se va putea circula si pe sectorul de autostrada cuprins intre DN 4 si A2 (Autostrada Soarelui), afirma seful CNAIR.

Constructorul turc Alsim Alarko al lotului 1 (16,93 km) lucreaza acum la:

– montarea parapetului pe bretelele care asigura accesul in si din A2,

– asternere balast stabilizat pe calea 1 in zona km 55+500 (ultimul sector pe care mai trebuie executata acest tip de lucrare),

– executare rosturi de dilatatie pe pasajul care traverseaza A2.

Dupa finalizarea acestor lucrari se va putea circula continuu pe autostrada de la intersectia cu DN 6 pana la Constanta (A0 Sud si A2), pe o lungime de 236 de km”, adauga Pistol.

Circulatia pe Lotul 2 al A0 Sud (Vidra – Bragadiru) intre intersectiile cu DN6 si DN 5 a fost deschisa anul trecut (2023) iar in luna aprilie 2024 a fost deschisa si o sectiune de 7 km din lotul 1, care continua legatura pana la intersectia dintre A0 si DN 4.

Articolul precedentAEROPORTUL DIN ORADEA SE DEZVOLTA CU FONDURI EUROPENE – Aproximativ 50 milioane lei au fost investiti in cresterea gradului de securitate la Aeroportul Oradea
Articolul următorGARA CIULNITA VA FI MODERNIZATA CU 27,39 MILIOANE LEI – CFR a semnat contractul pentru modernizarea cladirii de calatori din statia Ciulnita

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.