CALEA FERATA SE MODERNIZEAZA – CFR a lansat licitatia pentru modernizarea a 74 km de cale ferata pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes

CFR a lansat licitatia pentru modernizarea a inca 74,25 km de cale ferata pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes. Pana in data de 29 iulie 2024 trebuie depuse ofertele pentru contractele necesare modernizarii infrastructurii feroviare pe Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin- Baile Herculane) si pe Lotul 5 (Baile Herculane- PO Poarta).

Valoarea estimata a celor doua contracte (proiectare si executie) este de 4,87 miliarde de lei (fara TVA), iar finantarea este asigurata prin Programul Transporturi (PT) 2021- 2027, anunta CFR si ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin- Baile Herculane) are o lungime de 41,618 km si o valoare estimata de 2,44 miliarde de lei (fara TVA).

Lotul 5 (Baile Herculane- PO Poarta) are o lungime de 32,637 km si o valoare estimata de 2,43 miliarde de lei (fara TVA).

Durata maxima a contractului pentru Lotul 4 este de 72 luni (din care 12 luni pentru proiectare si 60 de luni pentru executie), iar pentru Lotul 5 este de 60 de luni (din care 12 luni pentru proiectare si 48 de luni pentru executie).

Achizitia publica pentru LOTURILE 4 si 5 prevede proiectarea si executia lucrarilor de modernizare pe un traseu de circa 74,25 km, din lungimea totala a tronsonului, astfel:

  • LOTUL 4: DROBETA TURNU SEVERIN – BAILE HERCULANE, km 362+632 – km 404+250 (41,618 km). Valoarea financiara estimata este de 2.440.603.512,56 lei fara TVA.
  • LOTUL 5: BAILE HERCULANE – PO POARTA, km 404+250 – km 436+887 (32,637 km). Valoarea financiara estimata este de 2.433.707.400,51 lei, fara TVA”, arata CFR.

Lucrarile de reabilitare pe intreaga linie de cale ferata Craiova- Drobeta Turnu Severin – Caransebes (225,287 km) vizeaza:

– modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului

– cresterea capacitatii de tranzit;

– asigurarea interoperabilitatii

– asigurarea de facilitati pentru persoanele cu dizabilitati;

– modernizarea statiilor si a haltelor de miscare;

– modernizarea podurilor si podetelor;

– reabilitarea si modernizarea cladirilor statiilor de calatori (inclusiv ridicarea nivelului peroanelor) in conformitate cu standardele europene in vigoare;

– montarea de panouri fonoabsorbante sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– instalatii de centralizare electronica noi, in statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS.

– imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori de pana la 160 km/h.

In luna mai au fost lansate in licitatie contractele pentru modernizarea Loturilor 3 si 6, care au termen de depunere a ofertelor 1 iulie 2024.

Modernizarea acestor doua loturi, cu o lungime de 78,4 km, are o valoare totala estimata 7,35 miliarde de lei (fara TVA) si este finantata prin PT.

Articolul precedentPODURI REABILITATE – Podul Basarabi si Podul de la Poarta Alba, din Constanta, vor fi reabilitate cu peste 40 milioane lei
Articolul următorDRUMUL EXPRES ARAD-ORADEA – Au fost depuse 7 oferte pentru constructia primului lot. Drumul de 33,7 km va costa 2,74 miliarde lei fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.